Aspects of developing key competences in the 5th graders of gymnasium in the process of teaching foreign languages
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/721476/
http://uej.undip.org.ua/Zhurnal/2020/2/Zmist_2020_2.php |
|
Title |
Aspects of developing key competences in the 5th graders of gymnasium in the process of teaching foreign languages
Особливості формування ключових компетентностей учнів 5-го класу гімназії в процесі навчання іноземних мов |
|
Creator |
Goroshkin, Igor
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The article identifies the features of fifth graders' key competences formation in foreign language lessons, illustrated with the table. It is established that the formation of key competences is a complex and lengthy process that occurs in the process of teaching a foreign language in the 5th grade of a gymnasium to varying degrees. It is emphasized that for the effective organization of work on the formation of key competences, it is important to take into account the psychological characteristics of students. The creation of psychological comfort contributes to the intensive development of thought processes, imagination, the ability to generalize, structure information and train memory.
У статті з’ясовано особливості формування ключових компетентностей п’ятикласників на уроках іноземної мови в гімназії. Установлено, що формування ключових компетентностей – складний і тривалий процес, що відбувається різною мірою. Компетентність «Спілкування іноземними мовами» є водночас ключовою й предметною, формується на всіх уроках іноземної мови системно та послідовно, незалежно від тематики уроків, мовного інвентаря. Системно формуються інформаційно-цифрова компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися упродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури екологічна грамотність і здорове життя, соціальна й громадянська компетентності. Визначено, що ситуаційно формуються такі компетентності, як спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами, передусім у межах тем «Подорож», «Рідне місто/село», «Свята і традиції», «Харчування». Формування математичної компетентності відбувається також ситуаційно в процесі розв’язування учням комунікативних та навчальних проблем, наприклад, коли йдеться про час, кількість, конкретну дату, ціну, температуру повітря тощо. Основні компетентності в природничих науках формуються насамперед у межах теми ситуативного спілкування «Природа». Акцентовано увагу, що для ефективної організації роботи з формування ключових компетентностей важливим є врахування психологічних особливостей учнів. Необхідно дати кожному учневі можливість вільно висловлювати власну думку, пропонувати шляхи розв’язання порушеної на уроці проблеми та, що найголовніше, бути почутим і зрозумілим. Створення психологічного комфорту сприяє інтенсивному розвиткові мисленнєвих процесів, уяви, умінь узагальнювати, структурувати інформацію, тренуванню пам’яті. За таких умов легше сформувати шанобливе ставлення, повагу до історії, культури, традицій країни, мову якої учні вивчають. Саме це й сприяє формуванню такої важливої якості особистості, як толерантність. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/721476/1/%D0%A3%D0%9F%D0%96_2020_2_%D0%86%D0%B3%D0%BE%D1%80%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD.pdf
- Goroshkin, Igor (orcid.org/0000-0003-2694-458X <http://orcid.org/0000-0003-2694-458X>) (2020) Aspects of developing key competences in the 5th graders of gymnasium in the process of teaching foreign languages Український педагогічний журнал, 2. pp. 104-109. ISSN 2411-7420 |
|