Record Details

基于主题演讲的“分享•家”教学模式探索与实践

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721405/
https://kns.cnki.net/KCMS/detail/detail.aspx?dbcode=CJFQ&dbname=CJFDAUTO&filename=KJSJ202018034&v=MjUyMjZZUzdEaDFUM3FUcldNMUZyQ1VSN3FmWU9Sc0ZDdm5VcnpMTGlmWVpMRzRITkhOcDQ5R1lJUjhlWDFMdXg=
10.19694/j.cnki.issn2095-2457.2020.18.34
 
Title 基于主题演讲的“分享•家”教学模式探索与实践
Study and Application of the “Sharing and Family” Teaching Mode Based on Keynote Speech
Вивчення та застосування методу викладання "Обмін та сім'я" на основі Keynote Speech
 
Creator Gao, Wanquan
Tsytsiura, Kseniia
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description 针对大学英语课堂教学中出现的突出问题,将“分享•家”的理念融入教学中,旨在建立良好的情感基础和营造良好的学习氛围;以主题演讲为主要课堂教学活动,激发学生学习兴趣,增强学生的英语应用能力和自信心,同时提升学生的自主学习意识和自主学习能力。通过教学实践,基于主题演讲的“分享•家”教学模式的有效性得到了验证,对大学英语课堂教学也有一定的启示作用。
Considering the rising problems in college English teaching, the concept of "Sharing and Family" is integrated into English teaching, aiming at the development of the deeper emotional connection and creating a positive classroom atmosphere. Keynote speech is suggested as the primary learning activity to stimulate students’ interest and effort, enhance their English communicative competence and confidence. It also contributes into the students’ awareness of the necessity to study by themselves as well as the development of their self-learning ability. The effectiveness of the "Sharing and Family" teaching mode based on the application of Keynote speech and the important impact on the current college English teaching have been proven through the teaching practice.
Враховуючи проблеми, що виникають у викладанні англійської мови в закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки, концепція "Обмін та сім'я" інтегрована в навчання англійській мові з метою розвитку глибшого емоційного зв'язку та створення позитивної атмосфери під час навчання. Keynote Speech пропонується як основна навчальна вправа для стимулювання інтересу та зусиль учнів, підвищення їхньої англомовної комунікативної компетентності та впевненості. Це також сприяє усвідомленню студентами необхідності самостійно вчитися та розвитку їх здатності до самонавчання. Ефективність методу викладання «Обмін та сім'я», заснованого на застосуванні Keynote Speech, та його важливий вплив на сучасне викладання англійської мови в закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки були доведені практикою викладання.
 
Publisher 上海市科普作家协会
Shanghai Science Writers Association
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language zh
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721405/1/Article%20Keynote%20speech%2079-82.pdf
- Gao, Wanquan (orcid.org/0000-0001-8114-5129 <http://orcid.org/0000-0001-8114-5129>) and Tsytsiura, Kseniia (orcid.org/0000-0002-4606-9287 <http://orcid.org/0000-0002-4606-9287>) (2020) Study and Application of the “Sharing and Family” Teaching Mode Based on Keynote Speech Science and Technology Vision (18). pp. 79-82. ISSN 2095-2457
10.19694/j.cnki.issn2095-2457.2020.18.34
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.19694/j.cnki.issn2095-2457.2020.18.34