Record Details

Організаційна культура як чинник ефективної взаємодії викладача і студента в організації навчального процесу у ВНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721428/
 
Title Організаційна культура як чинник ефективної взаємодії викладача і студента в організації навчального процесу у ВНЗ
Организационная культура как фактор эффективного взаимодействия преподавателя и студента в организации учебного процесса в вузах
Organizational culture as the factor of effective interaction between teachers and students in the educational process in high schools
 
Creator Тимошко, Г.М.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті акцентовано увагу на вивченні організаційної культури викладача як важливого чинника ефективної взаємодії його зі студентами в організації навчального процесу. Визначено організаційну культуру викладача вузу як поняття інтегративну - це сукупність цінностей, переконань, норм поведінки, синтез педагогічних, цивільних і особистісних якостей і компетенцій викладача, необхідних для успішної організації навчально-виховного процесу у ВНЗ. Автором встановлено, що існує ряд нових підходів в осмисленні феномена організаційної культури, які пов'язані з вивченням організаційної культури вчителя (викладача). Викладач вищого навчального закладів повинен бути людиною високої організаційної культури, щоб виховувати студентів культурними людьми і сприяти їх творчого саморозвитку. Чим вище організаційна культура викладача, тим ефективніше вона впливає на зміст і характер спілкування зі студентами та виховання їх на культурних нормах поведінки, цінностях, традиціях, ритуалах і символах, які є значущими в системі формування організаційної культури вузу.
В статье акцентировано внимание на изучении организационной культуры преподавателя как важного фактора эффективного взаимодействия его со студентами в организации учебного процесса. Определено организационную культуру преподавателя вуза как понятие интегративное – это совокупность ценностей, убеждений, норм поведения, синтез педагогических, гражданских и личностных качеств и компетенций преподавателя, необходимых для успешной организации учебно-воспитательного процесса в вузе. Автором установлено, что существует ряд новых подходов в осмыслении феномена организационной культуры, которые связаны с изучением организационной культуры учителя (преподавателя). Преподаватель высшего учебного заведений должен быть человеком высокой организационной культуры, чтобы воспитывать студентов культурными людьми и способствовать их творческому саморазвитию. Чем выше организационная культура преподавателя, тем эффективнее она влияет на содержание и характер общения со студентами и воспитание их на культурных нормах поведения, ценностях, традициях, ритуалах и символах, которые являются значимыми в системе формирования организационной культуры вуза.
The article is focused on the study of the organizational culture of the teacher as an important factor of effective interaction with the students in the educational process. The author defines the organizational culture of the teacher of higher school as an integrative concept, a set of values, beliefs, norms of behavior, the synthesis of educational, civic and personal qualities and competencies of the teacher, necessary for the successful organization of educational process at higher school. The author found that there are a number of new approaches to understanding the phenomenon of organizational culture, which are connected with the study of the organizational culture of the teacher (educator). A teacher at higher school must be a person of high organizational culture to educate students to be cultured people and to promote their creative self-development. The higher the organizational culture of the teacher, the more effective it affects the content and nature of communication with students and raising them to the cultural norms of behavior, values, traditions, rituals and symbols that are important in the formation of organizational culture of the university.
 
Publisher Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721428/1/41_2015_.pdf
- Тимошко, Г.М. (orcid.org/0000-0003-0996-6138 <http://orcid.org/0000-0003-0996-6138>) (2015) Organizational culture as the factor of effective interaction between teachers and students in the educational process in high schools Педагогіка і психологія професійної освіти, 1-2. ISSN 2218-5186