Record Details

Електронний підручник закладу загальної середньої освіти: основні поняття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721394/
10.31652/2412-1142-2019-53-143-146
 
Title Електронний підручник закладу загальної середньої освіти: основні поняття
Electronic textbook of the institution of general secondary education: basic concepts
 
Creator Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
 
Subject 004.4 Software
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто різні тлумачення поняття електронний підручник, в результаті під електронним підручником у даному дослідженні розуміється електронне освітнє видання, в якому навчальний матеріал відповідає освітній програмі та забезпечує повноту викладеного матеріалу, є структурованим, систематизованим, а також містить аудіо та відеоматеріали, зображення й анімації, мультимедійний контент і симулятори, та інші елементи, і забезпечує інтерактивну взаємодію між школярем та навчальним матеріалом.
Встановлено, що складовими електронного підручника мають бути такі компоненти: теоретичні, практичні, демонстраційні та емпіричні, а також засоби перевірки знань школярів.
Підсумовано, що електронний підручник результативний в тих випадках, коли він: економить час при багаторазовому зверненні до гіпертекстових пояснень; дає доступ користувачу для перевірки знань з певної теми; є інтерактивним, задовольняє зворотний зв'язок; дозволяє школяру вільно вибирати шлях по структурі підручника; забезпечує виконувати корекцію зa результатами контролю, тестування; має мультимедійні структурні складові; дозволяє здійснювати управління об’єктами тощо
Узагальнено, що при розробці електронних підручників, потрібно врахувати наступні принципи: повноти інформаційних ресурсів, модульності; регулювання; наочності, адаптивності; комп’ютерної підтримки; відповідності, мультиплатформності, систематичності, послідовності та структурованості, колективності, доступності та мобільності.
Зроблено висновок, що електронний підручник є альтернативним варіантом для заміни звичайного підручника, який простий та цікавий для використання школярами. Перспективою подальших досліджень є виділення критеріїв та показників, яким має відповідати сучасний електронний підручник закладу загальної середньої освіти.
The article deals with various interpretations of the concept of electronic textbook, as a result, under the electronic textbook in this study is meant an electronic educational publication in which the educational material corresponds to the educational program and provides the completeness of the material outlined, is structured, systematized, and also contains audio and video materials, images and animations. , multimedia content and simulators, and other elements, and provides interactive interaction between schoolchildren and educational material.
It has been established that components of the electronic textbook should include the following components: theoretical, practical, demonstrative and empirical, as well as means of checking students' knowledge.
Summarized that the electronic textbook is effective in those cases where it: saves time when multiple appeals to hypertext explanations; gives the user access to check knowledge on a specific topic; is interactive, satisfies the feedback; allows the student to freely choose the path through the structure of the textbook; provides correction with results of control, testing; has multimedia structural components; allows you to manage objects and so on
It is generalized that when developing electronic textbooks, it is necessary to consider the following principles: completeness of information resources, modularity; regulation; visibility, adaptability; computer support; compliance, multiplatform, systematic, consistent and structured, collectible, accessible and portable.
It is concluded that the electronic textbook is an alternative to replacing a regular textbook that is simple and interesting for use by schoolchildren. The prospect of further research is the allocation of criteria and indicators, which should correspond to the modern electronic textbook of the institution of general secondary education.
 
Publisher ТОВ фірма «Планер»
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format other
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721394/1/%D0%92%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BA.pdf
- Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) (2019) Electronic textbook of the institution of general secondary education: basic concepts Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (53). pp. 143-146.
10.31652/2412-1142-2019-53-143-146
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31652/2412-1142-2019-53-143-146