Record Details

Взаємозв’язок самодовіри та життєстійкості в контексті професійної підготовки майбутніх психологів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721365/
http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-1039-2020
10.32405/2522-9931/2522-9958-120-134
 
Title Взаємозв’язок самодовіри та життєстійкості в контексті професійної підготовки майбутніх психологів
Correlation of self‐trust and endurance in the context of psychologists’ training
 
Creator Шевченко, С. В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description У статті розглянуто проблему взаємозв’язку самодовіри та життєстійкості в контексті професійної підготовки майбутніх психологів. На основі теоретичного аналізу наукових досліджень визначено зміст понять життєздатність» та «життєстійкість». Визначено, що самодовіра виступає як певний гіпотетичний конструкт, що дозволяє людині обрати певну ціннісну позицію стосовно самої себе, до світу і, виходячи з цієї позиції, вибудовувати власну стратегію життєдіяльності. Життєздатність і життєстійкість забезпечують внутрішню психологічну безпеку людини, що визначає її нормативну життєдіяльність. Життєздатність обумовлює несприйнятливість до складних зовнішніх впливів, вона формується і розвивається впродовж життя людини. Життєстійкість розуміється як специфічна, індивідуальна риса характеру людини, що віднесена до області підвищення результативності, успішності, адаптації особистості, подолання стресу у зв’язку з важкими життєвими обставинами. Навчальну діяльність під час оволодіння професією психолога з її академічним та інформаційним перевантаженням можна віднести до так званих екстремальних умов», причому у таких умовах має відбуватися зростання самодовіри особистості та її впевненості у власних силах для самореалізації у майбутній професійній діяльності. У попередніх дослідженнях нами виділено найбільш важливі внутрішньо особистісні кореляти довіри до себе у майбутніх психологів: самоефективність, наполегливість, локус контролю, адаптація та подолання, духовність. Самодовіра майбутнього психолога, яка розвивається на етапі навчання, неможлива без повної включеності до освітнього процесу, здатності діяти за відсутності надійних гарантій успіху, часом на власний ризик. У контексті цього, доопрацьовано внутрішні індивідуальні ресурси для розвитку самодовіри майбутніх психологів у процесі професійної підготовки способом поповнення її ключовими складовими життєстійкості особистості: включеністю, контролем та прийняттям ризиків.
The article deals with the relationship between self-trust and endurance in the context of psychologists’ training. Having analyzed the relevant scientific literature, the author defines the concepts of vitality and endurance. Self-trust is a certain hypothetical construct that allows an individual to take a certain value position on himself/herself and the world and, based on this position, to build their own life strategy. Vitality and endurance provide an individual with internal psychological security, which determines his/her normative activity. Vitality, which implies resistance to complex external influences, develops over the course of a person’s life. Endurance is understood as a specific trait of a person, which improves his/her performance, success, adaptation, and stress resistance Studying for a university degree in psychology, which is characterized with academic and informational overload, is a kind of the so-called "extreme conditions" in which students should develop their self-trust and confidence in their own powers to become self-actualized professionals. In previous research, the author has identified the most important intrinsic personal correlates of future psychologists’ self-trust: self-efficacy, persistence, locus of control, adaptation, overcoming, and spirituality. Future psychologists’ self-trust, which develops during a university course, is impossible without their full involvement in the educational process and their willingness to study without a guaranteed future.
 
Publisher Юстон
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721365/1/1-Bulletin_10_39_Social_and_behavioral_sciences_Svitlana_Shevchenko.pdf
- Шевченко, С. В. (orcid.org/0000-0002-7940-6593 <http://orcid.org/0000-0002-7940-6593>) (2019) Correlation of self‐trust and endurance in the context of psychologists’ training Вісник післядипломної освіти. «Серія «Соціальні та поведінкові науки», 10 (39). pp. 120-134. ISSN 2522-9931
10.32405/2522-9931/2522-9958-120-134
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2522-9931/2522-9958-120-134