Record Details

Константи типової освітньої програми початкової освіти Нової української школи як дослідницький орієнтир

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721293/
 
Title Константи типової освітньої програми початкової освіти Нової української школи як дослідницький орієнтир
Constants of the typical educational program of primary education of the New Ukrainian School as a research guideline
 
Creator Савченко, Олександра Яківна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description Трансформація мети з завдань початкової освіти зумовила переосмислення її результатів, яким підпорядковані відбір змісту і засобів його засвоєння. Це вимагає прискорення досліджень таких проблем: системне і взаємопов’язане формування ключових і предметних компетентностей, технології формування основних навчальних умінь; нова система контролю і оцінювання особистісного розвитку і навчальних досягнень учнів.
The transformation of the goal of the tasks of primary education has led to a rethinking of its results, which are subject to the selection of content and means of its mastering. This requires accelerating research on the following issues: systematic and interconnected formation of key and subject competencies, technologies for the formation of basic learning skills; a new system of monitoring and evaluation of personal development and academic achievement of pupils.
 
Publisher ТзОВ «Трек-ЛТД»
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721293/1/%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A3%D0%90%D0%94%D0%9E.pdf
- Савченко, Олександра Яківна (orcid.org/0000-0001-5040-0860 <http://orcid.org/0000-0001-5040-0860>) (2020) Constants of the typical educational program of primary education of the New Ukrainian School as a research guideline In: Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження: Збірник матеріалів ІV Міжнародної наукової конференції Української асоціації дослідників освіти (26 червня 2020 р.) ТзОВ «Трек-ЛТД», м. Дрогобич, Україна, pp. 129-132. ISBN 978-617-7263-90-5