Record Details

Порівняльна педагогіка як наука: базові характеристики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721233/
 
Title Порівняльна педагогіка як наука: базові характеристики
Comparative education as a science: basic characteristics
 
Creator Локшина, Олена Ігорівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description Охарактеризовано базові характеристики порівняльної педагогіки як науки. Розкрито, що компаративістика – це термін, який позначає порівняльне дослідження у різних галузях соціальних наук – порівняльне мовознавство, порівняльна економіка, порівняльна педагогіка, порівняльна політологія, порівняльна філософія, порівняльне правознавство та ін. Предметом компаративістики є закономірності/тенденції розвитку (політичних, правових, освітніх, культурних) систем (феноменів/процесів всередині цих систем) для порівняння, побудови нового знання і прогнозу. За масштабністю компаративне дослідження може охоплювати глобальний, регіональний, субрегіональний або секторальний рівні.
Порівняльна педагогіки – це галузь педагогіки, яка досліджує стан, закономірності і тенденції розвитку освітньої теорії і практики в країнах зарубіжжя, регіонах та у світі у горизонтальному вимірі з врахуванням соціально-економічного контексту та історичних витоків. Метою порівняльної педагогіки є окреслення перспектив використання позитивного зарубіжного досвіду для вдосконалення національної освіти, її інтеграції у міжнародний освітній простір.
Підкреслено, що в умовах глобалізації порівняльна педагогіка набуває нових характеристик, удосконалюється методологія.
The author analysed the basic characteristics of comparative education as a science. It is revealed that comparative education is a term that characterises comparative research in various branches of social sciences - comparative linguistics, comparative economics, comparative education, comparative political science, comparative philosophy, comparative jurisprudence, etc. The subject of comparative studies is the laws / trends of development (political, legal, educational, cultural) systems (phenomena / processes within these systems) for comparison, construction of new knowledge and forecast. The scale of comparative research can cover the global, regional, subregional or sectoral levels.
Comparative education is a branch of pedagogical science that studies the state, patterns and trends of educational theory and practice in foreign countries, regions and in the world in a horizontal dimension, taking into account the socio-economic context and historical origins. The purpose of comparative education studies is to outline the prospects of using positive foreign experience to improve national education, its integration into the international educational space.
It is emphasized that under of globalization comparative education acquires new characteristics, methodology is improved.
 
Publisher Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; Хмельницький національний ун-т
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721233/1/%D0%A2%D0%95%D0%97%D0%98%202020_%D0%A1%D0%95%D0%9C%D0%86%D0%9D%D0%90%D0%A0%2015%20%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BD%D1%8F-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8-18-21.pdf
- Локшина, Олена Ігорівна (2020) Comparative education as a science: basic characteristics In: Розвиток порівняльної професійної педагогіки у контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів: матеріали тез доп. ІХ міжнар. наук.-методол. Інтернет-семінару (14 трав. 2020 р.) Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; Хмельницький національний ун-т, м. Київ, Україна – м. Хмельницький, україна, pp. 18-21.