Методи технічної творчої діяльності учнів: особливості застосування, переваги та недоліки
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720719/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=9914 |
|
Title |
Методи технічної творчої діяльності учнів: особливості застосування, переваги та недоліки
Methods of technical creative activity of students: features of application, advantages and disadvantages |
|
Creator |
Тарара, Анатолій Михайлович
Бондаренко, В.В. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах наголошено, що науково-технічна творча діяльність старшокласників є багато- ґрунтовною і різноманітною. Це вимагає від вчителя застосування широкого спектру методів навчання. У зв’язку із зазначеним в тезах розглянуто класифікації методів, їх специфіку, визначено доцільність використання тих чи інших методів у конкретних ситуаціях технічної творчості старшокласників.
The theses emphasize that the scientific and technical creative activity of high school students is multifaceted and diverse. This requires of the teacher to use a wide range of teaching methods. In connection with the above, the classifications of methods, their specifics have been considered, the expediency of using certain methods has been determined in specific situations of technical creativity of high school students. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720719/1/%D0%A2%D0%90%D0%A0%D0%90%D0%A0%D0%90%20%D0%90.%D0%9C.177-179.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович (orcid.org/0000-0001-7517-0651 <http://orcid.org/0000-0001-7517-0651>) and Бондаренко, В.В. (2020) Methods of technical creative activity of students: features of application, advantages and disadvantages In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез Міжнародної науково-практичної інтернет конференції (28 – 29 травня 2020 р.) Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 176-179. ISBN 978-966-644-328-8 |
|