Record Details

Модель адаптивної навчальної системи інформаційного простору відкритої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721216/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3603
10.33407/itlt.v77i3.3603
 
Title Модель адаптивної навчальної системи інформаційного простору відкритої освіти
The model for adaptive learning systems of open education information environment
 
Creator Дем’яненко, В.М.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті зазначено, що основною ознакою сучасного навчання є його персоналізована спрямованість, налаштованість навчального процесу до індивідуальних потреб учня. Таке навчання є адаптивним. На сьогодні переважна більшість навчального контенту для адаптивного навчання характеризується досить примітивним зворотним зв’язком між персональними потребами учня та адаптуванням навчання залежно до цих потреб. Як правило, цей зв’язок ґрунтується на аналізі процесу вивчення учнем поданого матеріалу, результатів тестових завдань та незначних суб’єктивних факторів. Водночас сучасні адаптивні технології дозволяють більш глибоко визначати ситуаційний стан процесу навчання та індивідуальні особливості і характеристики учня. На наш погляд, для розв’язання такої задачі повинні бути закладені інструменти та технології врахування індивідуально-типологічних особливостей учня, можливості стеження за ходом мислення учня, адаптивної аналітики процесу навчання. Зазначається, що одним з перспективних напрямків забезпечення умов адаптивного навчання має бути створення адаптивних навчальних систем, функціонування яких забезпечується технологіями з використанням штучного інтелекту. Акцентовано, що використання штучного інтелекту в адаптивних навчальних системах допомагає персоналізувати навчальний підхід до кожного учня для того, щоб зробити навчання максимально ефективним. Також зазначається, що впровадження штучного інтелекту має бути спрямоване на збереження і примноження всіх сильних аспектів учителя. Результативність цього процесу багато в чому залежить не тільки від того, які і скільки ІКТ застосовуються в освітніх середовищах, а й наскільки досконало ними володіють учні, педагоги, науково-методичні працівники та організатори освітнього процесу, наскільки активно й педагогічно виважено такі технології застосовуються. З огляду на зазначені проблеми, запропоновано і обґрунтовано концептуальну модель адаптивної навчальної системи.
The article states that the main feature of modern learning is its personalized orientation, adaptability of the educational process to the student’s individual needs. Such training is adaptive. Today, the vast majority of learning content for adaptive learning is characterized by rather primitive feedback relationship between the learner’s personal needs and the adaptation of learning aiming at meeting those needs. Typically, this link is based on an analysis of the student's learning process, test results, and minor subjective factors, while current adaptive technologies allow for a more in-depth determination of the learning situation and students’ individual characteristics. In our view, this problem can be solved by applying a number of tools and techniques, namely student’s individual and typological characteristics, the ability to monitor the student's thinking, and adaptive analytics of the learning process. It is noted that one of the promising directions of providing adaptive learning conditions should be the creation of adaptive learning systems, the functioning of which is ensured by technologies using artificial intelligence. It is emphasized that the use of artificial intelligence in adaptive learning systems helps personalize the learning approach for each student in order to make learning as effective as possible. It is noted that the introduction of artificial intelligence should be aimed at preserving and enhancing all strong aspects of the teacher. The effectiveness of this process depends not only on which and how many ICTs are used in educational environments, but how well they are mastered by students, educators, research workers, and organizers of the educational process, how actively and pedagogically these technologies are applied. In view of these issues, a conceptual model for adaptive learning system is proposed and substantiated.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721216/1/Demyanenko.pdf
- Дем’яненко, В.М. (orcid.org/0000-0002-1469-8185 <http://orcid.org/0000-0002-1469-8185>) (2020) The model for adaptive learning systems of open education information environment Information technologies and learning tools, 3 (77). pp. 27-38. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v77i3.3603
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v77i3.3603