Record Details

Проєктування масових відкритих онлайн-курсів для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителів (досвід Європейської академії шкільних мереж)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721248/
http://undip.org.ua/info/anons.php/pedagogichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-osvita-2020-/
 
Title Проєктування масових відкритих онлайн-курсів для розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителів (досвід Європейської академії шкільних мереж)
Designing mass open online courses for the teachers' digital competence development (experience of the European Academy of School Networks)
 
Creator Сороко, Н.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
5 Мathematics. natural sciences
6 Applied Sciences. Medicine. Technology
 
Description Метою дослідження є аналіз підходів щодо проєктування масових відкритих онлайн-курсів для безперервного розвитку інформаційно-цифрової компетентності вчителів у межах діяльності European Schoolnet Academy для виокремлення позитивного досвіду і надання пропозицій вітчизняним фахівцям щодо створення таких курсів. Розкрито, що при проєктуванні масових відкритих онлайн-курсів (англ. Massive open online courses, MOOC) Європейської академії шкільних мереж тьютори, перш за все, проводять аналіз глобалізаційних процесів щодо модернізації освіти відповідно до розвитку суспільства знань. Наскрізним завданням цих курсів є розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителів, зокрема, допомогти їм засвоїти нові інформаційно-комунікаційні технології для підвищення якості своєї педагогічної діяльності.
The aim of the study is to analyze approaches to designing mass open online courses for the continuous development of information and digital competence of teachers within the European Schoolnet Academy to highlight positive experiences and provide suggestions to domestic professionals to create such courses. It is revealed that when designing Massive open online courses of the European Academy of School Networks, tutors, first of all, analyze the globalization processes for the modernization of education in accordance with the development of the knowledge society. The overarching goal of these courses is to develop teachers' information and digital competence, in particular, to help them learn new information and communication technologies to improve the quality of their teaching activities.
 
Publisher Авторитет
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721248/1/Soroko_Comparative_2020.pdf
- Сороко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2020) Designing mass open online courses for the teachers' digital competence development (experience of the European Academy of School Networks) In: Comparative and international education — 2020: globalized space of innovation, Kyiv 28 May, 2020 Авторитет, м. Київ, Україна - м. Біла Церква, Україна, pp. 436-438.