Практико-орієнтоване навчання математики в профільній школі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/721103/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=9836 |
|
Title |
Практико-орієнтоване навчання математики в профільній школі
Practical-oriented teaching of mathematics in the profile school |
|
Creator |
Бурда, Михайло Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Реалізація компетентнісного підходу передбачає розширення функцій навчання математики: власне математична освіта, освіта за допомогою математики, спеціалізуюча як елемент допрофесійної підготовки. Більшу увагу доцільно приділяти другій функції, яка полягає у спрямуванні змісту навчання на оволодіння математичним апаратом як засобом розв’язання проблем реальної дійсності, на вироблення якостей мислення, необхідних для повноцінного функціонування людини в сучасному суспільстві.
The implementation of the competency approach involves the expansion of the functions of teaching mathematics: actually mathematical education, education through mathematics, specializing as an element of pre-vocational training. It is expedient to pay more attention to the second function, which is to direct the content of education to master the mathematical apparatus as a means of solving problems of reality, to develop the qualities of thinking necessary for the full functioning of man in modern society. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/721103/1/tezy_internet_konf_05_03_2020-29-31.pdf
- Бурда, Михайло Іванович (2020) Practical-oriented teaching of mathematics in the profile school In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 05 березня 2020 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 27-29. |
|