Record Details

Зарубіжний досвід використання комп’ютерного адаптивного тестування як суб’єкт-орієнтованого інструменту оцінювання освітніх результатів здобувачів освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721073/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/26.06.2020
10.36074/26.06.2020.v2.13
 
Title Зарубіжний досвід використання комп’ютерного адаптивного тестування як суб’єкт-орієнтованого інструменту оцінювання освітніх результатів здобувачів освіти
Foreign experience in using computer adaptive testing as a subject-oriented tool for assessing the educational outcomes of students
 
Creator Науменко, С.О.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах на прикладах досвідів Грузії і Данії висвітлено зарубіжний досвід використання комп’ютерного адаптивного тестування як суб’єкт-орієнтованого інструменту оцінювання освітніх результатів здобувачів освіти. Окреслено переваги та труднощі застосування комп’ютерного адаптивного тестування.
The abstracts on the examples of the experiences of Georgia and Denmark highlight the foreign experience of using computer adaptive testing as a subject-oriented tool for assessing the educational outcomes of students. The advantages and difficulties of using computer adaptive testing are outlined.
 
Publisher Piattaforma scientifica europea
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721073/1/Naumenko_SO_Logos_Italia_2020-41-45.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2020) Foreign experience in using computer adaptive testing as a subject-oriented tool for assessing the educational outcomes of students In: Impatto dell'innovazione sulla scienza: aspetti fondamentali e applicati : raccolta di articoli scientifici «ΛΌГOΣ» con gli atti della Conferenza scientifica e pratica internazionale, 26 giugno 2020, Verona, Italia Piattaforma scientifica europea, c. Verona, Italia, pp. 40-44. ISBN 978-88-31277-17-4
10.36074/26.06.2020.v2.13
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36074/26.06.2020.v2.13