Record Details

Cтруктурні компоненти андрагогічної компетентності педагогічного персоналу для роботи з дорослими

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721064/
 
Title Cтруктурні компоненти андрагогічної компетентності педагогічного персоналу для роботи з дорослими
Structural components of andragogical competence of pedagogical staff for work with adults
 
Creator Баніт, Ольга Василівна
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Андрагогічна компетентність педагогічного персоналу для роботи з дорослими вибудовується на низці структурних компонентів, серед яких ключовими є когнітивно-змістовий, ціннісно-мотиваційний, рефлексивно-оцінний та операційно-діяльнісний. Структурні компоненти андрагогічної компетентності педагогічного персоналу для роботи з дорослими базуються на проблемних, частково‐пошукових, дискусійних, рефлексивних методах, які загалом забезпечують професійний розвиток.
Andragogical competence of pedagogical staff to work with adults is based on a number of structural components, among which the key ones are cognitive-semantic, value-motivational, reflexive-evaluative and operational-activity. The structural components of the andragogical competence of pedagogical staff to work with adults are based on problematic, partial-search, discussion, reflective methods, which generally provide professional development.
 
Publisher НТУ «ХПІ»
 
Date 2020
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721064/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82%20%D0%9E.%D0%92._%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (2020) Structural components of andragogical competence of pedagogical staff for work with adults In: Наукова школа академіка Івана Зязюна у працях його соратників та учнів: Матеріали VI науково-практичної конференції (28 травня 2020 року) НТУ «ХПІ», м. Харків, Україна, pp. 491-493.