Методика навчання фізики як наука та навчальна дисципліна у категоріально-поняттєвому вимирі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720976/
http://physicsnature.tnpu.edu.ua/archive/ |
|
Title |
Методика навчання фізики як наука та навчальна дисципліна у категоріально-поняттєвому вимирі
Методика обучения физике как наука и учебная дисциплина в категориально-понятийном измерении Methods of teaching physics as a science and an academic discipline in the categorical-conceptual dimension |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 53 Physics |
|
Description |
В тезах описано історія розвитку методики навчання фізики в Україні з середини ХІХ століття до сьогодення. Наведено понятійного-категоріальний апарат методики навчання фізики як науки.
В тезисах описана история развития методики обучения физике в Украине с середины XIX века до современности. Приведен понятийного-категориальный аппарат методики обучения физики как науки. The abstracts describe the history of the development of methods of teaching physics in Ukraine from the middle of the XIX century to the present. The conceptual-categorical apparatus of methods of teaching physics as a science is given. |
|
Publisher |
ТНПУ ім. В. Гнатюка
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720976/1/Holovko_M1_TNPU_2020.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2020) Methods of teaching physics as a science and an academic discipline in the categorical-conceptual dimension In: Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (14 травня 2020 р.) ТНПУ ім. В. Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, pp. 13-16. |
|