Record Details

Суб’єктивне благополуччя менеджерів освітніх організацій: зв’язок з інноваційними стилями управління

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720972/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-1/vipusk-55-u-m-2020
 
Title Суб’єктивне благополуччя менеджерів освітніх організацій: зв’язок з інноваційними стилями управління
Subjective well-being of educational organization managers: the relationship with innovative management styles
 
Creator Карамушка, Л.М.
Клочко, А.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
 
Description У статті на основі емпіричного дослідження проаналізовано рівень вираженості основних показників суб’єктивного благополуччя менеджерів освітніх організацій, які стосуються роботи, емоційної сфери, взаємодії з іншими людьми, стану здоров’я, та виявлено ряд «проблемних зон». Констатовано, що високий рівень вираженості загального показника суб’єктивного благополуччя характерний для невеликої кількості опитаних.
Встановлено статистично значущий зв’язок між показниками суб’єктивного благополуччя менеджерів освітніх організацій та розвитком їхніх інноваційних стилів управління. Доведено, що зміст виявленого зв’язку проявляється в тому, що підвищення рівня суб’єктивне благополуччя менеджерів освітніх організацій сприяє використанню менеджерами інноваційних стилів управління менеджерів освітніх організацій.
Based on the results of empirical research, the authors analyze the main indicators of educational organization managers' subjective well-being, which relate to work, emotional sphere, interaction with other people, health, as well as discuss a number of relevant problems. Only every seventh respondent was shown to have a high subjective well-being index.
The indicators of educational organization managers' subjective well-being had statistically significant relationship with the managers' innovative management styles: the higher the level of educational organization managers' subjective well-being, the more actively the managers used innovative management styles in their work.
A special educational organization health improvement program can be helpful in promoting both the educational organization staff's subjective well-being and managers' use of innovative management styles.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720972/1/Karamushka_Klochko.pdf
- Карамушка, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0622-3419 <http://orcid.org/0000-0003-0622-3419>) and Клочко, А.О. (orcid.org/0000-0001-6631-2638 <http://orcid.org/0000-0001-6631-2638>) (2020) Subjective well-being of educational organization managers: the relationship with innovative management styles Актуальні проблеми психології: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, 55 (1). pp. 16-23. ISSN 2072-4772