Record Details

Специфіка реалізації інтегрованих змістових ліній на уроках іноземної мови в 5–6 класах гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720810/
 
Title Специфіка реалізації інтегрованих змістових ліній на уроках іноземної мови в 5–6 класах гімназії
Specificity for implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5–6 of a gymnasium
 
Creator Полонська, Тамара Костянтинівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Для увиразнення ключових компетентностей у навчальних програмах з іноземних мов виокремлено чотири інтегровані змістові лінії. Їх формування у гімназії здійснюється з урахуванням досвіду учнів, здобутого ними в початковій школі. Передумовою забезпечення якості іншомовної освіти виступає принцип неперервності та наступності між початковою й основною школою у формуванні ключових компетентностей та інтегрованих змістових ліній.
Four integrated content lines are highlighted in foreign language curricula for expressing key competences. Their formation in the gymnasium is carried out taking into account the experience of the students gained by them in primary school. The prerequisite for ensuring the quality of foreign language education is the principle of continuity and succession between primary and basic schools in the formation of key competences and integrated content lines.
 
Publisher Міжнародний центр науки і досліджень
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720810/1/5_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_Rivne.pdf
- Полонська, Тамара Костянтинівна (orcid.org/0000-0002-5717-1041 <http://orcid.org/0000-0002-5717-1041>) (2020) Specificity for implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5–6 of a gymnasium In: Наукові тренди постіндустріального суспільства: матеріали міжнар. наук. конф. 28 лютого, 2020 року Міжнародний центр науки і досліджень, м. Рівне, Україна, pp. 117-119.