Record Details

Сутність і структура компетентності дослідників історії освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720942/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=9916
 
Title Сутність і структура компетентності дослідників історії освіти
The essence and structure of the competence of researchers in the history of pedagogy
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах розкрито сутність історико-педагогічної компетентності як інтегрованої характеристики фахівця, де враховується обізнаність його із педагогічною теорією, практикою та володіння уміннями у дослідженні явищ минулого. Вона має такі складники: інформативний, логічний, аксіологічний, хронологічний, просторовий.
The theses disclose the essence of historical and pedagogical competence as an integrated characteristic of a specialist, which consists of his knowledge of pedagogical theory, practice and skills in the study of past phenomena. It has the following components: informative, logical, axiological, chronological, spatial.
 
Publisher «Авторитет» ФОП Курбанова Ю. В.
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720942/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20%D0%9D.%20%D1%96%D0%B7%20istoriya-ta-filosofiya-osvity-v-nezalezhniy-ukrayini-zdobutky-i-strategiyi-8.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (2020) The essence and structure of the competence of researchers in the history of pedagogy In: Історія та філософія освіти в незалежній Україні: здобутки і стратегії: збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (20 травня 2020 року, м. Київ) «Авторитет» ФОП Курбанова Ю. В., м. Київ, Україна - м. Біла Церква, Україна, pp. 154-157. ISBN 978-966-97763-8-9