Record Details

Implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5-6 og gymnasiums

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720937/
http://ipvid.org.ua//Vypusk24/Zmist24.php
 
Title Implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5-6 og gymnasiums
Реалізація інтегрованих змістових ліній на уроках іноземної мови у 5-6 класах гімназій
 
Creator Polonska, T.K.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description The author has set herself a task to clarify the essence of the concept of «integrated content lines» and reveal the peculiarities of their implementation in the process of teaching a foreign language to students of gymnasiums in grades 5—6 in accordance with the competence-based approach. To perform it, she deeply analyzed the new regulatory documents on basic secondary education, including teaching in gymnasiums; determined the essence of integrated content lines in the educational process as a whole and in the foreign language course of the gymnasium in particular. The article describes four integrated content lines in teaching foreign languages to students in grades 5—6, which are correlated with individual key competencies, their common skills are highlighted. Examples of correlation between integrated
content lines and individual key competencies, as well as their duplications are given. According to the author, it is necessary to carefully review the curricula and remove those skills that are duplicated in the integrated content lines and key competences.
Оновлення змісту навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти, зокрема в гімназії, пов’язується з компетентнісним підходом, спрямуванням навчальної діяльності на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей, котрі в майбутньому дали б їм змогу вільно й комфортно почуватися в сучасному світовому просторі. Одним із шляхів розв’язання цієї проблеми є орієнтація державних стандартів і навчальних програм на формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. Інтегровані змістові лінії, про які йдеться в публікації, є невід’ємним компонентом компетентнісно орієнтованого навчання в сучасному вітчизняному закладі загальної середньої освіти. Авторка поставила завдання з’ясувати
сутність поняття «інтегровані змістові лінії» та розкрити особливості їх реалізації у процесі навчання іноземної мови учнів 5—6-х класів гімназії на засадах компетентнісного підходу. З цією метою вона ретельно проаналізувала нові нормативні документи про за-
гальну середню освіту, зокрема й базову, що здобувається в гімназії; визначила сутність інтегрованих змістових ліній в освітньому процесі в цілому та в курсі іноземної мови гімназії зокрема. Звернено увагу на різницю між поняттями «змістові лінії» і «наскрізні або інтегровані змістові лінії». У статті охарактеризовано чотири інтегровані змістові лінії, що реалізуються на уроках іноземної мови в гімназії на засадах компетентнісного підходу; визначено їх завдання й уміння, що формуються в межах тієї чи іншої лінії. З’ясовано, що реалізація інтегрованих змістових ліній спрямована на формування в учнів здатності за-
стосовувати знання й уміння з іноземної мови в реальних життєвих ситуаціях. Інтегровані змістові лінії співвіднесено з подібними ключовими компетентностями, а також із запропонованими в навчальних програмах темами ситуативного спілкування. Дослідниця виокремила спільні вміння для інтегрованих змістових ліній і споріднених ключових компетентностей і навела приклади кореляції інтегрованих змістових ліній з окремими ключовими компетентностями та їх дублювання. Окрім того, виділено та проаналізовано вміння, яких немає як у переліку самих ключових компетентностей, так і у виділених спільних вміннях. На думку автора, саме за допомогою цих умінь передбачено доповнювати й розширювати вміння та ставлення ключових компетентностей. Висловлено думку щодо необхідності ретельного перегляду програми та вилучення тих умінь, які дублюються в інтегрованих змістових лініях і ключових компетентностях.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720937/1/Tamara%20Polonska_%D0%9F%D0%A1%D0%9F.pdf
- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041 <http://orcid.org/0000-0002-5717-1041>) (2020) Implementation of integrated content lines in foreign language lessons in grades 5-6 og gymnasiums Проблеми сучасного підручника (24). pp. 230-240. ISSN 2411-7447