Організація шкільної освіти на прикладі спеціальних шкілінтернатів для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720896/
|
|
Title |
Організація шкільної освіти на прикладі спеціальних шкілінтернатів для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
Organization of school education as an example of special schoolchildren's alternatives for children with intellectual disabilities |
|
Creator |
Шевченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті розглядаються інноваційний зміст корекційної, навчальної та виховної роботи діяльності Київської спеціальної школі-інтернату № 16 для дітей з порушеннями розумового розвитку спеціального освітнього закладу «Надія» для дітей з психічними та (або) фізичними обмеженнями, Центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями. The article discusses the innovative content of the correctional, educational and educational work of the Kiev Special Boarding School No. 16 for children with mental development disorders of the special educational institution “Nadezhda” for children with mental and / or physical disabilities, Center for Social and Psychological Rehabilitation of Children and Youth with functional limitations. |
|
Publisher |
ТОВ «Наша друкарня»
Our Printing House LLC |
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720896/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_15_2019-346-361.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0432-8893 <http://orcid.org/0000-0002-0432-8893>) (2019) Organization of school education as an example of special schoolchildren's alternatives for children with intellectual disabilities Education for people with special needs: development paths (15). pp. 346-361. ISSN 2313-4011 |
|