Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720848/
|
|
Title |
Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності
Self-assessment as a regulatory function in the field of rhetorical activity |
|
Creator |
Косянчук, Сергій Володимирович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology |
|
Description |
У статті проаналізовано статистичні дані з метою розроблення методики формування риторичних умінь старшокласників. Автор врахував психологічні особливостей цієї категорії учнів та їх самооцінку. Автор розглядає самооцінку старшокласників як особливий рівень у розвитку самосвідомості, що визначає специфіку ставлення як до себе, так і до інших.
The article analyzes statistical data in order to develop a method of forming the rhetorical skills of upper secondary school pupils. The author took into account the psychological characteristics of this category of students and their self-assessment. The author considers the self-assessment of upper sekondary school pupils as a special level in the development of self-awareness, which determines the specifics of the attitude to themselves and to others. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720848/1/KSV_2009Samoots.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2009) Self-assessment as a regulatory function in the field of rhetorical activity Українська мова і література в школі, 4. pp. 34-39. |
|