Record Details

Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720848/
 
Title Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності
Self-assessment as a regulatory function in the field of rhetorical activity
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description У статті проаналізовано статистичні дані з метою розроблення методики формування риторичних умінь старшокласників. Автор врахував психологічні особливостей цієї категорії учнів та їх самооцінку. Автор розглядає самооцінку старшокласників як особливий рівень у розвитку самосвідомості, що визначає специфіку ставлення як до себе, так і до інших.
The article analyzes statistical data in order to develop a method of forming the rhetorical skills of upper secondary school pupils. The author took into account the psychological characteristics of this category of students and their self-assessment. The author considers the self-assessment of upper sekondary school pupils as a special level in the development of self-awareness, which determines the specifics of the attitude to themselves and to others.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720848/1/KSV_2009Samoots.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2009) Self-assessment as a regulatory function in the field of rhetorical activity Українська мова і література в школі, 4. pp. 34-39.