Record Details

Потенціал шкільної історії у розвитку критичного мислення учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720797/
 
Title Потенціал шкільної історії у розвитку критичного мислення учнів
The potential of the school history in critical thinking development
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
93/94 History
 
Description У тезах розкрито потенціал історії як навчального предмета в розвитку критичного мислення як наскрізного уміння у контексті Нової української школи. Висвітлено конкретні методи й прийоми організації роботи учнів, котрі сприяють реалізації цього завдання у навчанні.
The thesis reveals the potential of history as an object in advancing students' critical thinking in the context of the New Ukrainian School. The specific methods and techniques of organizing the work of children are highlighted: which contribute to the implementation of this task in learning.
 
Publisher Візаві
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720797/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20%D0%9D.%20%D1%96%D0%B7%20%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C%20%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A5-21-22.05.20..pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (2020) The potential of the school history in critical thinking development In: Вісник Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Актуальні проблеми сучасної психодидактики: філософські, психологічні та педагогічні аспекти: матеріали 4 Міжнар. наук.-практ. конф. Візаві, м. Умань, Україна, pp. 27-30.