The Role of Motivation in the Self-education of Future Teachers
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720137/
http://www.e-mentor.edu.pl/eng/article/index/number/80/id/1418 |
|
Title |
The Role of Motivation in the Self-education of Future Teachers
Роль мотивації у самовихованні майбутніх учителів |
|
Creator |
Dubrovina, Irina
Horash, Kateryna Radzivil, Tetiana Oliynyk, Tatiana |
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The research work described in the present study focused on the connection between self-education and the personal and professional interests of prospective teachers; the role of motivation on self-development; the importance of developing in students the desire to gain scientific and professional knowledge, as well as to become familiar with innovative professional practices. It was observed that for the majority of the participants motivation for self-education was associated with their professional growth. To achieve effective self-education, undergraduates must possess the following qualities: self-confidence, independence of judgment, the ability to use the experience of their colleagues, the ability to cooperate, and the ability to defend their point of view. The suggested methodology of motivation and stimulation of future teachers’ self-education in the process of teaching practice is associated with the acquisition and updating of subjective experience, the search for links between internal and external experience. Keywords: self-education, positive motivation, diagnostics methods, motivational and value component of self-education, subject specific knowledge. Дослідницька робота, що описана в цьому дослідженні, була зосереджена на зв'язку між самоосвітою та особистим і професійними інтересами майбутніх учителі роль мотивації на саморозвиток; важливість розвитку у студентів бажання здобувати наукові та професійні знання, а також вивчати інноваційні практики. Було помічено, що для більшості учасників мотивація до самоосвіти була пов'язана з їхнім професійним зростанням. Для досягнення ефективної самоосвіти магістранти повинні володіти такими якостями: впевненість у собі, незалежність суджень, здатність використовувати досвід своїх колег, здатність до співпраці та вміння захищати їх точка зору. Запропонована методика мотивації та стимулювання самоосвіти майбутніх учителів у процесі проходження викладацької практики пов'язана з придбанням та оновленням суб'єктивного досвіду, пошуком зв’язків між внутрішнім і зовнішній досвідом тощо. Ключові слова: самоосвіта, позитивна мотивація, методи діагностики, мотиваційний та ціннісний компонент самоосвіти,предмет фахового знання. |
|
Publisher |
SGH Варшавська школа економіки і Фонд сприяння та акредитації економічної освіти
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720137/2/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88_10-17_Dubrovina_at-al_Ementor_%203_80_2019.pdf
- Dubrovina, Irina (orcid.org/0000-0002-6676-4789 <http://orcid.org/0000-0002-6676-4789>), Horash, Kateryna (orcid.org/0000-0001-8625-9774 <http://orcid.org/0000-0001-8625-9774>), Radzivil, Tetiana (orcid.org/0000-0002-0737-7762 <http://orcid.org/0000-0002-0737-7762>) and Oliynyk, Tatiana (orcid.org/0000-0003-4102-2014 <http://orcid.org/0000-0003-4102-2014>) (2019) The Role of Motivation in the Self-education of Future Teachers E-mentor, 3 (80). pp. 10-17. ISSN 1731-6758 |
|