Psychological Foundations of the Competence-oriented Methodology of Teaching Ukrainian Language
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720569/
http://uej.undip.org.ua/Zhurnal/2020/1/Storinky/8.php |
|
Title |
Psychological Foundations of the Competence-oriented Methodology of Teaching Ukrainian Language
Психологічні засади компетентнісно орієнтованої методики навчання української мови |
|
Creator |
Goroshkina, Olena
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology 81 Linguistics and languages |
|
Description |
The article outlines the psychological principles of developing a competence-oriented methodology of teaching Ukrainian language. On the basis of the cognitive psychology works analysis the following aspects of high school students' language education were identhttps://orcid.org/ified: the need to activate positive motives for the qualitative acquisition of knowledge; the need to develop learning strategies aimed at systematizing the acquired knowledge, acquired skills and competences; systematic development of students' speech and thinking; enrichment of their vocabulary; improvement of the skills of all kinds of speech activity: listening, speaking, reading, writing.
У статті окреслено психологічні засади розроблення компетентнісно орієнтованої методики навчання української мови. На основі аналізу праць з когнітивної психології визначено такі аспекти мовної підготовки старшокласників: необхідність активізувати позитивні мотиви для якісного засвоєння знань; необхідність вироблення стратегій навчання, спрямованих на систематизацію здобутих знань, набутих умінь і навичок; систематичний розвиток мовлення й мислення учнів; збагачення їхнього словникового запасу; удосконалення умінь всіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма. Акцентовано, що особливої уваги потребує розроблення системи завдань, що можуть використовуватися диференційовано залежно від характеристик кожного учня, обсягу матеріалу, який підлягає повторенню, урахування оптимального для кожного учня режиму повторення. Задля формування стійких умінь і навичок учнів необхідно здійснювати активізацію мовних одиниць у вправах, наближених до природнього спілкування. Процес активізації стає ефективним за умови високої інтелектуальної активності учнів, залучення їх до самостійної діяльності. Вихід вбачаємо в поєднанні процесу цілеспрямованої активізації мовного матеріалу й мовленнєвої практики учнів, надання вправам креативно-мовленнєвої спрямованості, що допоможе учням відчувати свою відповідальність за підвищення культури суспільної мовної практики, сприяти піднесенню цієї культури досконалими зразками власного мовлення. Безумовно, це потребує від учителя додаткових зусиль під час підготовки до уроків, творчого підходу до реалізації вимог чинної програми. Навчання української мови має забезпечити інтелектуальний розвиток учня, формування здатності ідентифікувати себе як свідомого представника своєї нації, почуття відповідальності за власний мовленнєвий вчинок, уміння адекватно реагувати на суспільні запити й виклики; прагнення до самовдосконалення, саморозвитку й самоосвіти, показником чого є сформованість предметної і ключових компетентностей. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720569/1/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
- Goroshkina, Olena (orcid.org/0000-0002-0378-888X <http://orcid.org/0000-0002-0378-888X>) (2020) Psychological Foundations of the Competence-oriented Methodology of Teaching Ukrainian Language Український педагогічний журнал, 1. pp. 64-70. |
|