Record Details

Психодидактичні аспекти удосконалення сучасної навчальної книги: рефлексія і візуалізація інформації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720661/
 
Title Психодидактичні аспекти удосконалення сучасної навчальної книги: рефлексія і візуалізація інформації
Psychodidactic aspects of improving a modern textbook: reflection and visualization of information
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description На рівні загальної середньої освіти діти мають засвоїти основи знань. Потім, визначившись з майбутньою спеціальністю, учні вивчатимуть те, що їм потрібне, докладніше і повніше. Сучасна навчальна книга, що перевантажена специфічною науковою інформацією, є часто складною не тільки для більшості учнів і їхніх батьків, а й для вчителів.
At the level of general secondary education, children must learn the basics of knowledge. Then, after deciding on a future specialty, students will learn what they need, in more detail and more fully. A modern textbook, overloaded with specific scientific information, is often difficult not only for most students and their parents, but also for teachers.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720661/1/VHO_20-05-PSP-conf.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2020) Psychodidactic aspects of improving a modern textbook: reflection and visualization of information In: Проблеми сучасного підручника : Міжнар. наук.-практ. Інтернет конференція, м. Київ, 28–29 трав. 2020 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 22-25. ISBN 978-966-644-328-8