Психодидактичні аспекти удосконалення сучасної навчальної книги: рефлексія і візуалізація інформації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720661/
|
|
Title |
Психодидактичні аспекти удосконалення сучасної навчальної книги: рефлексія і візуалізація інформації
Psychodidactic aspects of improving a modern textbook: reflection and visualization of information |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
На рівні загальної середньої освіти діти мають засвоїти основи знань. Потім, визначившись з майбутньою спеціальністю, учні вивчатимуть те, що їм потрібне, докладніше і повніше. Сучасна навчальна книга, що перевантажена специфічною науковою інформацією, є часто складною не тільки для більшості учнів і їхніх батьків, а й для вчителів.
At the level of general secondary education, children must learn the basics of knowledge. Then, after deciding on a future specialty, students will learn what they need, in more detail and more fully. A modern textbook, overloaded with specific scientific information, is often difficult not only for most students and their parents, but also for teachers. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720661/1/VHO_20-05-PSP-conf.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2020) Psychodidactic aspects of improving a modern textbook: reflection and visualization of information In: Проблеми сучасного підручника : Міжнар. наук.-практ. Інтернет конференція, м. Київ, 28–29 трав. 2020 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 22-25. ISBN 978-966-644-328-8 |
|