Професійна успішність майбутнього вчителя
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720516/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/mcnd/issue/view/22.05.2020/306 |
|
Title |
Професійна успішність майбутнього вчителя
Professional success of the future teacher |
|
Creator |
Євтух, М.Б.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У тезах визначено, що акмеологічна модель становлення професійної успішності вчителя можлива за умови застосування акметехнологій, які передбачають розвиток когнітивного та емотивного компонентів структури особистості, забезпечують здатність до особистісного зростання в педагогічній діяльності та самореалізації в різних сферах професійної взаємодії.
In the theses it is determined that the acmeological model of the formation of professional success of a teacher is possible provided that acme technologies that provide for the development of cognitive and emotive components of the personality structure are used, they provide the ability for personal growth in pedagogical activity and self-realization in various areas of professional interaction. |
|
Publisher |
МЦНД
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720516/1/128-494-PB-81-83.pdf
- Євтух, М.Б. (orcid.org/0000-0001-6116-4760 <http://orcid.org/0000-0001-6116-4760>) (2020) Professional success of the future teacher In: Strategic directions of the development of science: factors of influence and interaction: materials of the international scientific conference (May 22, 2020 Sumy) МЦНД, м. Суми, Україна, pp. 81-83. ISBN 978-617-7171-73-6 |
|