Record Details

Запровадження профільного навчання в шкільну освіту України у добу незалежності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720515/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/mcnd/issue/view/22.05.2020/306
 
Title Запровадження профільного навчання в шкільну освіту України у добу незалежності
The introduction of specialized education in Ukrainian school education in the era of independence
 
Creator Загородня, Алла Анатоліївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У тезах визначено, що для учнів старших класів поступово вводилося тестування замість вступних іспитів до закладів вищої освіти; утворено Український центр оцінювання якості освіти й започатковано зовнішнє незалежне оцінювання (тест ЗНО) з української мови, математики та історії України, які були обов’язковими для вступу в заклад вищої освіти, а інші дисципліни, що необхідні для вступу до закладу
вищої освіти абітурієнти мали можливість обрати за власним бажанням.
The theses indicate that for high school students testing was gradually introduced instead of entrance examinations to higher education institutions; the Ukrainian center for assessing the quality of education was established and external independent assessment (UPE test) was launched in the Ukrainian language, mathematics and history of Ukraine, which were mandatory for entering a higher education institution, and other disciplines necessary for entering an institution applicants had the opportunity to choose higher education.
 
Publisher МЦНД
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720515/1/128-494-PB-43-44.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (orcid.org/0000-0003-2418-1670 <http://orcid.org/0000-0003-2418-1670>) (2020) The introduction of specialized education in Ukrainian school education in the era of independence In: Strategic directions of the development of science: factors of influence and interaction: materials of the international scientific conference (May 22, 2020 Sumy) МЦНД, м. Суми, Україна, pp. 43-44. ISBN 978-617-7171-73-6