Record Details

Суб’єктність як основа особистісного розвитку взаємодіючих учасників освітнього процесу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720509/
https://lib.iitta.gov.ua/720332/
 
Title Суб’єктність як основа особистісного розвитку взаємодіючих учасників освітнього процесу
Subjectivity as the basis for personal development of interacting participants in the educational process
 
Creator Гурлєва, Т.С.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
36 Safeguarding the mental and material necessities of life
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті наголошується на тому, що для виникнення якісних, розвиваючих змін як в окремій людині, так і в її оточенні, необхідне становлення суб’єктності, забезпечення суб’єктної взаємодії, зокрема, між учителем і учнем. Робиться акцент на смисловій взаємодії між взаємодіючими учасниками освітнього процесу, що сприяє формуванню духовності, гуманістичної спрямованості особистості, моральності її оточення.
The article states that to facilitate qualitative and development-enhancing change in an individual and their environment it takes to provide the formation of subjectivity and subject-subject interaction, particularly between a teacher and a student. The paper also highlights the importance of meaningful interaction among the active participants of the educaeducational process. The latter could facilitate the shaping of the individual's moral and humanistic values and make their environment more ethical.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Fundamental And Applied Researches In Practice Of Leading Scientific Schools
 
Date 2020
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720509/1/Hurlieva_%282020%29_SUBIEKTNIST_YAK_OSNOVA_OSOBYSTISNOHO_ROZVYTKU.PDF
- Гурлєва, Т.С. (orcid.org/0000-0002-6518-5216 <http://orcid.org/0000-0002-6518-5216>) (2020) Subjectivity as the basis for personal development of interacting participants in the educational process Освітній простір в контексті гуманістичної парадигми: психологічні пріоритети сучасності. pp. 40-52. ISSN ISBN 978-1-77192-432-0 (Canada)