Record Details

Принцип морально-креативного виховання особистості у філософсько-психологічній концепції М.Я. Грота

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719862/
 
Title Принцип морально-креативного виховання особистості у філософсько-психологічній концепції М.Я. Грота
The principle of moral and kreative education of personality in the philosophical and psychlogical conception by M.Grott
Принцип морально-креативного воспитания личности в философско-психологической концепции Н.Я. Гротта
 
Creator Павлик, Н.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Статтю присвячено дослідженню творчих здобутків видатного філософа і психолога 19 сторіччя М.Я.Грота. Детально проаналізовано теоретичні положення його почуттєво-моральної теорії людини. Визначено оснвні ознаки моральності особистості як основної де-термінанти її духовного розвитку.
The article is devoted to research of creative achievements of the prominent philosopher and psychologist of 19th century М.Grott. The theoretical basis of his sensual - moral theory of personality are analyzed in detail. The main features of morality of personality are determined.
Статья посвящена исследованию творческих достижений выдающегося философа и психолога 19 века М.Я.Грота. Детально проанализированы теоретические положения его чувственно-нравственной теории человека. Определены оснвные признаки нравственности личности как основной детерминанты ее духовного развития.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПНУ
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719862/1/%D0%93%D1%80%D0%BE%D1%82%201%20%D1%80%D1%83%D1%81.-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD.pdf
- Павлик, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5828-606X <http://orcid.org/0000-0002-5828-606X>) (2011) The principle of moral and kreative education of personality in the philosophical and psychlogical conception by M.Grott Теорія і практика креативного нав-чання обдарованих дітей : Матеріали всеукраїнського науково-практичного семінару. pp. 95-100.