Теоретико-методичні засади розвитку компетентності вчителя географії в умовах Нової української школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720383/
|
|
Title |
Теоретико-методичні засади розвитку компетентності вчителя географії в умовах Нової української школи
Theoretical and methodological principles of development competence of a geography teacher in the conditions of the New Ukrainian school |
|
Creator |
Назаренко, Тетяна Геннадіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В зв’язку із змінами в суспільстві змінюється роль сучасного вчителя – він перестає бути монополістом інформації, яку ретранслює учням. Наукові дослідження, що проводяться піднімають проблеми формування та розвитку методичної компетентності вчителя в сучасних умовах.
Due to changes in society, the role of the modern teacher is changing - he ceases to be a monopoly of information that is relayed to students. The conducted research raises problems of formation and development of methodical competence of the teacher in modern conditions. |
|
Publisher |
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720383/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2020) Theoretical and methodological principles of development competence of a geography teacher in the conditions of the New Ukrainian school In: VIII Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) "Географія та екологія: наука і освіта" Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, pp. 131-135. |
|