Дидактичний потенціал рефлексійно-пізнавальної технології
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720161/
https://isg-konf.com/problems-of-implementation-of-science-into-practice/ |
|
Title |
Дидактичний потенціал рефлексійно-пізнавальної технології
Didactic potential of reflexive and cognitive technology |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автор вважає, що реалізація рефлексійно-пізнавальної технології сприяє накопиченню вітагенного досвіду учнів старшої школи. Така технологія сприяє створенню умов для освіти, адже суб’єкт-суб’єктна взаємодія активізується, коли виникає потреба розв’язувати спільні проблеми.
The author believes that the implementation of reflexive and cognitive technology contributes to the accumulation of vitagenic experience of upper secondary school pupils. This technology helps to create the conditions for education, because subject-subject interaction is activated when the need arises to solve common problems. |
|
Publisher |
Bookwire by Bowker
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720161/1/VHO_2020-04-20-21_Oslo.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (orcid.org/0000-0002-8714-8512 <http://orcid.org/0000-0002-8714-8512>) (2020) Didactic potential of reflexive and cognitive technology In: Problems of implementation of science into practice: abstracts of XIII international scientific and practical conference. Oslo, Norway 2020, April, 20–21 Bookwire by Bowker, c. Oslo, Norway, pp. 190-191. ISBN 978-1-64871-608-9 |
|