Record Details

Реалізація пріоритетних аспектів концепції навчання української мови учнів початкової школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720318/
https://isg-konf.com/actual-problems-of-science-and-practice-2-2/
 
Title Реалізація пріоритетних аспектів концепції навчання української мови учнів початкової школи
Implementation of priority aspects of the concept of teaching the Ukrainian language to elementary school students
 
Creator Богданець-Білоскаленко, Наталія
Караман, Станіслав
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У час практичної реалізації основних ідей Нової української школи, становлення і розвитку системи національної освіти особливо актуальними є питання оновлення змісту, вдосконалення форм, методів і технології навчання української мови в початковій школі. Вивчення української мови в пропонованій концепції розглядається в контексті відродження української культури, традицій, визнання особистості як найвищої цінності людства. В українській національній школі мова виступає як перший і найголовніший навчальний предмет. Вивчення української мови в початковій школі потребує спеціальної методики, особливих форм, методів і технології навчання. Саме тому в пропонованій концепції навчання української мови в початковій школі враховано пріоритетні аспекти: лінгвістичний, педагогічний, психологічний, соціокультурний.
During the practical implementation of the main ideas of the New Ukrainian School, the formation and development of the national education system, the issues of updating the content, improving the forms, methods and technology of teaching Ukrainian at primary school are particularly relevant. At the Ukrainian National School, language is the first and most important subject. Learning Ukrainian in elementary school requires special methods, special forms, methods and technology of teaching. That is why the proposed concept of teaching Ukrainian in primary school takes into account the priority aspects: linguistic, pedagogical, psychological, socio-cultural.
 
Publisher Bookwire by Bowker
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720318/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BD.pdf
- Богданець-Білоскаленко, Наталія (orcid.org/0000-0001-6793-8018 <http://orcid.org/0000-0001-6793-8018>) and Караман, Станіслав (2020) Implementation of priority aspects of the concept of teaching the Ukrainian language to elementary school students In: “Actual problems of science and practicе”. The 14 th International scientific and practical conference Bookwire by Bowker, м. Стокгольм, Швеція, pp. 377-378. ISBN 978-1-64871-632-4