Тенденція підвищення якості шкільної освіти у США крізь призму законодавства
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719106/
|
|
Title |
Тенденція підвищення якості шкільної освіти у США крізь призму законодавства
The trend of improving the quality of school education in the United States through the prism of legislation |
|
Creator |
Нікольська, Ніна Вікторівна
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Чинне законодавство формує орієнтири розвитку сучасної американської освіти, структуруючи його за такими ключовими тенденціями, як підвищення якості шляхом оптимізації підзвітності на усіх рівнях та забезпечення рівного доступу до якісної освіти шляхом запровадження спеціальних програм федерального рівня та рівнів штатів. Освітня політика у США орієнтована на задоволення індивідуальних та національних потреб суспільства. Current legislation sets guidelines the development of modern American education, structuring it for key trends like improving quality through optical promoting accountability at all levels and ensuring equal access to quality education through the introduction of special federal programs level and state levels. US Education Policy Oriented to meet the individual and national needs of society. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719106/1/anotoaini-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-75-76.pdf
- Нікольська, Ніна Вікторівна (orcid.org/0000-0003-3393-3248 <http://orcid.org/0000-0003-3393-3248>) (2019) The trend of improving the quality of school education in the United States through the prism of legislation In: Анотовані результати науково-дослідницької роботи інституту педагогіки за 2019 Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 74-75. ISBN 978-966-644-524-0 |
|