Record Details

The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720214/
https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2020/26/e3sconf_icsf2020_10019/e3sconf_icsf2020_10019.html
10.1051/e3sconf/202016610019
 
Title The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries
Використання цифрових засобів навчання у професійній діяльності вчителів для забезпечення сталого розвитку та демократизації освіти в європейських країнах
 
Creator Ovcharuk, Oksana
Ivaniuk, Iryna
Soroko, Nataliia
Gritsenchuk, Olena
Kravchyna, Oksana
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article deals with the revealing and analysis of the experience of the teachers’ use of the digital tools in their professional activities in the European countries (Germany, Italy, Netherland, Denmark, Estonia, Croatia, Sweden, Finland, Macedonia, Norway and others). The online recourses ensuring the creation of the sustainable environment for teachers and students including key competencies areas: entrepreneurship, citizenship, civic education and STEM are revealed in the article. The presented recourses allow to creative use of digital technologies, identify teachers’ and students’ needs and finding technological answers, solve technical problems, identifying gaps in digital competence. Using the analysed resources teachers become aware of the need to improve and update their digital competence; ability to support others in developing their digital competence; search for opportunities for self-development and awareness of digital evolution that is proclaimed by the UN ‘2030 Agenda for Sustainable Development’ adopted in 2015. The objective is to present the examples of the use of digital tools by European teachers, which are aimed at building the digital environment, developing the digital competence, and introducing innovations in the learning process. The critical use of presented experience in the comparative perspective can improve domestic teaching practice and teachers’ professional development.
У статті розглядається розкриття та аналіз досвіду використання вчителями цифрових інструментів у професійній діяльності в європейських країнах (Німеччина, Італія, Нідерланди, Данія, Естонія, Хорватія, Швеція, Фінляндія, Македонія, Норвегія та інші ). У статті розкрито Інтернет-ресурси, що забезпечують створення сталого середовища для викладачів та студентів, включаючи ключові сфери компетентностей: підприємництво, громадянство, громадянське виховання та STEM. Представлені ресурси дозволяють творчо використовувати цифрові технології, визначати потреби вчителів та учнів та знаходити технологічні відповіді, вирішувати технічні проблеми, виявляти прогалини в цифровій компетентності. Використовуючи аналізовані ресурси, вчителі усвідомлюють необхідність удосконалення та оновлення своєї цифрової компетенції; здатність підтримувати інших у розвитку їх цифрової компетентності; пошук можливостей для саморозвитку та усвідомлення цифрової еволюції, що проголошено прийнятою в 2015 р. "Програмою сталого розвитку ООН" 2030 р. Метою є представлення прикладів використання цифрових інструментів європейськими вчителями, які спрямовані на побудова цифрового середовища, розвиток цифрової компетентності та впровадження інновацій у процесі навчання. Критичне використання представленого досвіду в порівняльній перспективі може покращити вітчизняну педагогічну практику та професійний розвиток вчителів.
 
Publisher EDP Sciences
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720214/1/e3sconf_icsf2020_10019.pdf
- Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>), Ivaniuk, Iryna (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>), Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>), Gritsenchuk, Olena (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) and Kravchyna, Oksana (orcid.org/0000-0002-3903-0835 <http://orcid.org/0000-0002-3903-0835>) (2020) The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries E3S Web of Conferences. The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic (166). ISSN 2267-1242
10.1051/e3sconf/202016610019
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1051/e3sconf/202016610019