The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720214/
https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/abs/2020/26/e3sconf_icsf2020_10019/e3sconf_icsf2020_10019.html 10.1051/e3sconf/202016610019 |
|
Title |
The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries
Використання цифрових засобів навчання у професійній діяльності вчителів для забезпечення сталого розвитку та демократизації освіти в європейських країнах |
|
Creator |
Ovcharuk, Oksana
Ivaniuk, Iryna Soroko, Nataliia Gritsenchuk, Olena Kravchyna, Oksana |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
374 Education and training out of school. Further education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The article deals with the revealing and analysis of the experience of the teachers’ use of the digital tools in their professional activities in the European countries (Germany, Italy, Netherland, Denmark, Estonia, Croatia, Sweden, Finland, Macedonia, Norway and others). The online recourses ensuring the creation of the sustainable environment for teachers and students including key competencies areas: entrepreneurship, citizenship, civic education and STEM are revealed in the article. The presented recourses allow to creative use of digital technologies, identify teachers’ and students’ needs and finding technological answers, solve technical problems, identifying gaps in digital competence. Using the analysed resources teachers become aware of the need to improve and update their digital competence; ability to support others in developing their digital competence; search for opportunities for self-development and awareness of digital evolution that is proclaimed by the UN ‘2030 Agenda for Sustainable Development’ adopted in 2015. The objective is to present the examples of the use of digital tools by European teachers, which are aimed at building the digital environment, developing the digital competence, and introducing innovations in the learning process. The critical use of presented experience in the comparative perspective can improve domestic teaching practice and teachers’ professional development.
У статті розглядається розкриття та аналіз досвіду використання вчителями цифрових інструментів у професійній діяльності в європейських країнах (Німеччина, Італія, Нідерланди, Данія, Естонія, Хорватія, Швеція, Фінляндія, Македонія, Норвегія та інші ). У статті розкрито Інтернет-ресурси, що забезпечують створення сталого середовища для викладачів та студентів, включаючи ключові сфери компетентностей: підприємництво, громадянство, громадянське виховання та STEM. Представлені ресурси дозволяють творчо використовувати цифрові технології, визначати потреби вчителів та учнів та знаходити технологічні відповіді, вирішувати технічні проблеми, виявляти прогалини в цифровій компетентності. Використовуючи аналізовані ресурси, вчителі усвідомлюють необхідність удосконалення та оновлення своєї цифрової компетенції; здатність підтримувати інших у розвитку їх цифрової компетентності; пошук можливостей для саморозвитку та усвідомлення цифрової еволюції, що проголошено прийнятою в 2015 р. "Програмою сталого розвитку ООН" 2030 р. Метою є представлення прикладів використання цифрових інструментів європейськими вчителями, які спрямовані на побудова цифрового середовища, розвиток цифрової компетентності та впровадження інновацій у процесі навчання. Критичне використання представленого досвіду в порівняльній перспективі може покращити вітчизняну педагогічну практику та професійний розвиток вчителів. |
|
Publisher |
EDP Sciences
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720214/1/e3sconf_icsf2020_10019.pdf
- Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>), Ivaniuk, Iryna (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>), Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>), Gritsenchuk, Olena (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) and Kravchyna, Oksana (orcid.org/0000-0002-3903-0835 <http://orcid.org/0000-0002-3903-0835>) (2020) The use of digital learning tools in the teachers’ professional activities to ensure sustainable development and democratization of education in European countries E3S Web of Conferences. The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic (166). ISSN 2267-1242 10.1051/e3sconf/202016610019 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.1051/e3sconf/202016610019
|
|