Record Details

Applied aspects of the implementation of the concept of teaching ukrainian to primary school pupils with instruction in national minority languages

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720164/
https://isg-konf.com/problems-of-implementation-of-science-into-practice/
 
Title Applied aspects of the implementation of the concept of teaching ukrainian to primary school pupils with instruction in national minority languages
Прикладні аспекти реалізації концепції навчання української мови учнів початкової школи з мовою національних меншин
 
Creator Bohdanets-Biloskalenko, Natalia
Karaman, Olha
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description The issue of renovation of the concept of teaching Ukrainian to primary school pupils with instruction in national minority languages is topical and timely. For nearly 30 years, in Ukrainian schools with instruction in national minority languages primary school pupils commenced learning the state language which from the beginning up to the present time is carried out according to the the curriculum in force, aiming at the development in pupils the ability to communicate in Ukrainian for spiritual, cultural and national actualization, to use the language in personal and social life, in intercultural dialogue, perceiving it as a prerequisite for one’s own success in life; fostering the ability to communicate in the native language (if is other than Ukrainian); the formation of the respectful attitude to the cultural heritage and the enrichment of the emotional and sensory experience.
Проблема оновлення концепції навчання української мови учнів початкової школи для національних меншин є актуальною й на часі. Упродовж майже тридцяти років в Україні в школах національних меншин учні початкової школи розпочали вивчати державну мову, яка з перших років і донині здійснюється за чинною програмою, метою якої є розвиток в учнів здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому і суспільному житті, у міжкультурному діалозі, бачення її як передумови життєвого успіху; плекання здатності спілкуватися рідною мовою (якщо вона не українська); формування шанобливого ставлення до культурної спадщини; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду.
 
Publisher Bookwire by Bowker
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720164/1/Bogdanets_Karaman.pdf
- Bohdanets-Biloskalenko, Natalia (orcid.org/0000-0001-6793-8018 <http://orcid.org/0000-0001-6793-8018>) and Karaman, Olha (2020) Applied aspects of the implementation of the concept of teaching ukrainian to primary school pupils with instruction in national minority languages In: The 13 th International scientific and practical conference "Problems of implementation of science into practice", 20-21 квітня 2020 р., Осло, Норвегія Bookwire by Bowker, с. Oslo, Norway, pp. 26-27. ISBN 978-1-64871-608-9