Record Details

Дослідження впливу різних форм тестових завдань і варіативності їх поєднання в одному тесті на результати тестування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719923/
https://www.shs-conferences.org/
10.1051/shsconf/20207504004
 
Title Дослідження впливу різних форм тестових завдань і варіативності їх поєднання в одному тесті на результати тестування
The research of the effect of different question forms and their combination variability on the results of testing
 
Creator Гривко, А.В.
Жук, Ю.О.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглянуто проблему впливу відкритих і різних типів закритих форм тестових завдань на результати тестування учнів середньої школи. Актуальність розглядуваних питань обґрунтовано необхідністю емпіричних даних для розроблення/ удосконалення якісних тестів для підсумкового тестування учнів середньої школи, що зумовлено наявністю нерозв’язаних суперечностей у поглядах науковців на проблему еквівалентності діагностичного потенціалу та складності закритих і відкритих тестових завдань, а також щодо мономорфності / поліморності тестів.
Метою дослідження було виявлення і вивчення особливостей впливу чотирьох форм тестових завдань і їх поєднання в поліморфному тесті на результативні показники тестування учнів середньої школи. У дослідженні, проведеному в предметному полі навчання рідної (української) мови, взяли участь учні 8 і 9 класів (N = 164). Використані в процесі дослідження засоби (критеріально-орієнтовані авторські тести, анкета) та описові й математично-статистичні методи аналізу результатів (факторний аналіз, дисперсійний аналіз тощо) дали змогу довести наявність впливу чинника «форма тестових завдань» на результати тестування (сила впливу до 35%), а також визначити поєднання форм завдань, яке характеризуються найбільшою діагностичною достовірністю (найменше впливають на результати) - закриті завдання за текстом, що передбачають вибір однієї правильної відповіді, й відкриті завдання з конструйованою учнями відповіддю. Вказано на недоліки представленого дослідження та обґрунтовано перспективи його продовження та поглиблення, пов’язані з подальшим вивченням оптимальної емпірично обґрунтованої структури тесту.
The purpose of the research was to identify and study the features of the effect of four questions forms and their combination in polymorphic test on the output indicators of secondary school students’ testing. In the study, conducted in the subject field of studying native (Ukrainian) language, took part students of 8th and 9th-grades (N=164). The tools (criterion-oriented author’s tests, questionnaire) and methods of results’ analysis (factor analysis, dispersion analysis, etc.) used in the research process, made it possible to prove the existence of the effect of factor “question form” on the test scores (impact
power is up to 35%), and also to determine combination of question forms that is characterized by the highest diagnostic accuracy. Results of a study indicate that it is advisable to construct a polymorphic linguistic test. The combination of the multiple-choice questions with one correct answer with using the text and constructed-response questions can ensure the clarity of output indicators of testing (with the least effect of question forms on them), in case evenly balance of these questions in the test. The disadvantages of the study are pointed out and prospects for their continuation and deepening, connected with further study of the optimal empirically valid test structure, are substantiated.
 
Publisher EDP Sciences
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Rights cc_by_4
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719923/1/shsconf_ichtml_2020_04004.pdf
- Гривко, А.В. (orcid.org/0000-0001-9460-4777 <http://orcid.org/0000-0001-9460-4777>) and Жук, Ю.О. (orcid.org/0000-0002-6932-2484 <http://orcid.org/0000-0002-6932-2484>) (2020) The research of the effect of different question forms and their combination variability on the results of testing SHS Web of Conferences, 75. ISSN 2261-2424
10.1051/shsconf/20207504004
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1051/shsconf/20207504004