Augmented reality technology within studying natural subjects in primary school
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720105/
http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper18.pdf |
|
Title |
Augmented reality technology within studying natural subjects in primary school
Технологія доповненої реальності у навчанні природничих дисциплін у початковій школі |
|
Creator |
Midak, Lilia Ya.
Kravets, Ivan V. Kuzyshyn, Olga V. Pahomov, Jurij D. Lutsyshyn, Victor M. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education 57 Biological sciences in general |
|
Description |
The purpose of the research is creation of mobile app (supported by Android) for visualization of chemical structure of water and to display video- data of laboratory experiments that can be used by the teacher and pupils for an effective background for learning natural cycle subjects and performance of laboratory experiments in the elementary school using lapbook. As a result of work, aimed at visualizing the education material, a free mobile app LiCo.STEM was developed; it can be downloaded from the overall-available resource Google Play Market. Representation of the developed video materials on the mobile gadgets is conducted by “binding” them to individual images- “markers” for every laboratory experiment. Applying such technologies gives an opportunity to establish educational activity, based on interference of adults with children, oriented on interests and abilities of each kid, development of curiosity, cognitive motivation and educational energy; development of imagination, creative initiative, including the speech, ability to chose the materials, types of work, participants of the common activity, promotion of conditions for parents participate in the common study activity.
Мета дослідження - створення мобільного додатку (підтримується Android) для візуалізації хімічної структури води та відображення відео-даних лабораторних експериментів, які можуть бути використані вчителем та учнями для ефективного вивчення предметів природного циклу та виконання лабораторних експериментів у початковій школі з використанням ноутбука. В результаті роботи, спрямованої на візуалізацію навчального матеріалу, було розроблено безкоштовний мобільний додаток LiCo.STEM; його можна завантажити з загальнодоступного ресурсу Google Play Market. Представлення розроблених відеоматеріалів на мобільних гаджетах проводиться шляхом "прив'язки" їх до окремих зображень - "маркерів" для кожного лабораторного експерименту. Застосування таких технологій дає можливість налагодити навчальну діяльність, засновану на втручанні дорослих у дітей, орієнтованій на інтереси та здібності кожного малюка, розвитку цікавості, пізнавальної мотивації та освітньої енергії; розвиток уяви, творча ініціатива, включаючи промову, вміння вибирати матеріали, види роботи, учасників спільної діяльності, сприяння умовам участі батьків у спільній навчальній діяльності. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720105/1/paper18.pdf
- Midak, Lilia Ya. (orcid.org/0000-0002-3213-5968 <http://orcid.org/0000-0002-3213-5968>), Kravets, Ivan V., Kuzyshyn, Olga V. (orcid.org/0000-0002-6737-6577 <http://orcid.org/0000-0002-6737-6577>), Pahomov, Jurij D. and Lutsyshyn, Victor M. (2020) Augmented reality technology within studying natural subjects in primary school Augmented Reality in Education : Proceedings of the 2nd International Workshop (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019 (2547). pp. 251-261. ISSN 1613-0073 |
|