Development of mobile applications of augmented reality for projects with projection drawings
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720104/
http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper19.pdf |
|
Title |
Development of mobile applications of augmented reality for projects with projection drawings
Розробка мобільних додатків доповненої реальності для проектів з проекційними кресленнями |
|
Creator |
Kanivets, Oleksandr V.
Kanivets, Irina М. Kononets, Natalia V. Gorda, Tetyana М. Shmeltser, E.O. |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study 62 Engineering. Technology in general |
|
Description |
We conducted an analysis of the learning aids used in the study of general technical disciplines. This allowed us to draw an analogy between physical and virtual models and justify the development of a mobile application to perform tasks on a projection drawing. They showed a technique for creating mobile applications for augmented reality. The main stages of the development of an augmented reality application are shown: the development of virtual models, the establishment of the Unity3D game engine, the development of a mobile application, testing and demonstration of work. Particular attention is paid to the use of scripts to rotate and move virtual models. The in-house development of the augmented reality mobile application for accomplishing tasks on a projection drawing is presented. The created mobile application reads, recognizes marker drawings and displays the virtual model of the product on the screen of the mobile device. It has been established that the augmented reality program developed by the team of authors as a mobile pedagogical software can be used to perform tasks both with independent work of students and with the organization of classroom activities in higher education institutions.
Ми провели аналіз навчальних посібників, що використовуються при вивченні загальнотехнічних дисциплін. Це дозволило провести аналогію між фізичною та віртуальною моделями та обґрунтувати розробку мобільного додатку для виконання завдань на проекційному кресленні. Вони показали техніку створення мобільних додатків для розширеної реальності. Показані основні етапи розробки додатка розширеної реальності: розробка віртуальних моделей, створення ігрового двигуна Unity3D, розробка мобільного додатку, тестування та демонстрація роботи. Особлива увага приділяється використанню скриптів для обертання та переміщення віртуальних моделей. Представлено внутрішню розробку мобільного додатка доповненої реальності для виконання завдань на проекційному кресленні. Створений мобільний додаток зчитує, розпізнає малюнки маркерів та відображає віртуальну модель продукту на екрані мобільного пристрою. Встановлено, що програма розширеної реальності, розроблена колективом авторів як мобільне педагогічне програмне забезпечення, може використовуватися для виконання завдань як з самостійною роботою студентів, так і з організацією аудиторних занять у вищих навчальних закладах. |
|
Publisher |
CEUR Workshop Proceedings
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720104/1/paper19.pdf
- Kanivets, Oleksandr V. (orcid.org/0000-0003-4364-8424 <http://orcid.org/0000-0003-4364-8424>), Kanivets, Irina М. (orcid.org/0000-0002-1670-5553 <http://orcid.org/0000-0002-1670-5553>), Kononets, Natalia V. (orcid.org/0000-0002-4384-1198 <http://orcid.org/0000-0002-4384-1198>), Gorda, Tetyana М. (orcid.org/0000-0002-6924-0219 <http://orcid.org/0000-0002-6924-0219>) and Shmeltser, E.O. (2020) Development of mobile applications of augmented reality for projects with projection drawings Augmented Reality in Education : Proceedings of the 2nd International Workshop (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019 (2547). pp. 262-273. ISSN 1613-0073 |
|