Формування педагогічної майстерності в системі професійної підготовки майбутнього учителя (історико-педагогічний аспект)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719999/
|
|
Title |
Формування педагогічної майстерності в системі професійної підготовки майбутнього учителя (історико-педагогічний аспект)
The formation of pedagogical skills in the vocational training system of the future teacher (historical and pedagogical aspect) |
|
Creator |
Євтух, М.Б.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми формування педагогічної майстерності в системі професійної підготовки майбутнього учителя (історико-педагогічний аспект). Висвітлено погляди видатних педагогів минулого на окреслену проблему. Вказано на роль педагогічної практики у формуванні педагогічної майстерності майбутнього вчителя; розкриваються можливості використання досвіду видатних педагогів минулого у практичній роботі сучасної школи.
The theoretical analysis of the problem of pedagogical skill formation in the system of future teacher's professional training (historical and pedagogical aspect) is made in the article. The views of prominent teachers of the past on the outlined problem are covered. The role of pedagogical practice in formation of pedagogical skills of the future teacher is pointed out. |
|
Publisher |
НАІР
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719999/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96%20%D0%84%D0%B2%D1%82%D1%83%D1%85%202019.pdf
- Євтух, М.Б. (orcid.org/0000-0001-6116-4760 <http://orcid.org/0000-0001-6116-4760>) (2019) The formation of pedagogical skills in the vocational training system of the future teacher (historical and pedagogical aspect) Educational horizons, 2 (49). pp. 64-68. |
|