Record Details

Психологічні особливості соціального розвитку дитини в нормі й при порушеннях зору в дошкільному віці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719984/
 
Title Психологічні особливості соціального розвитку дитини в нормі й при порушеннях зору в дошкільному віці
Psychological peculiarities of social development of the child in norm and in disorders o f vision in preschool age
Психологические особенности социального развития ребенка в норме и при нарушениях зрения в дошкольном возрасте
 
Creator Кобильченко, В.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Метою статті є всебічний розгляд психологічного феномену «соціальний розвиток» та визначення його структури, механізмів і характерних особливостей у дошкільному віці. Були використані теоретичні методи: логіко-семантичний і структурно-логічний методи для уточнення поняття «соціальний розвиток» та аналізу його структури, механізмів і характерних особливостей у дошкільному віці. Розкрито сутність феномену «соціальний розвиток» та двох його ліній: соціалізації та індивідуалізації. Встановлено, що поступове відокремлення дитини від дорослого створює нову соціальну ситуацію, в якій вона прагне до самостійності. Ця тенденція в дошкільному віці є природною і постійною. Виявлено, що соціальні контакти дітей з порушеннями зору є більш слабкими і нестійкими, аніж у нормі.
The purpose of the article is a comprehensive review of the psychological phenomenon of "social development" and the definition of its structure, mechanisms and characteristics at preschool age. Theoretical methods were used: logical-semantic and structural-logical methods to clarify the concept of "social development" and to analyze its structure, mechanisms and characteristics at preschool age. The essence of the phenomenon of "social development" and its two lines is revealed: socialization and individualization. It is established that the gradual separation of the child from the adult creates a new social situation in which she seeks independence. This tendency in the preschool age is natural and constant. It has been found that the social contacts of children with visual impairments are weaker and more unstable than normal.
Целью статьи является всестороннее рассмотрение психологического феномена «социальное развитие» и определение его структуры, механизмов и характерных особенностей в дошкольном возрасте. Были использованы теоретические методы: логико-семантический и структурно-логический методы для уточнения понятия «социальное развитие» и анализа его структуры, механизмов и характерных особенностей в дошкольном возрасте. Раскрыта сущность феномена «социальное развитие» и двух его линий: социализации и индивидуализации. Установлено, что постепенное обособление ребенка от взрослого создает новую социальную ситуацию, в которой она стремится к самостоятельности. Эта тенденция в дошкольном возрасте является естественной и постоянной. Выявлено, что социальные контакты детей с нарушениями зрения более слабыми и неустойчивыми, чем в норме.
 
Publisher ТОВ «Наша друкарня»
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719984/1/%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB_%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%B7%D0%B1_2019.pdf
- Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) (2019) Psychological peculiarities of social development of the child in norm and in disorders o f vision in preschool age Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (15). 124 -137. ISSN 2313-4011