Формування у майбутніх вчителів готовності до діалогічного спілкування
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720021/
|
|
Title |
Формування у майбутніх вчителів готовності до діалогічного спілкування
Формирование у будущих учителей готовности к диалогическому общению Formation of future teachers' readiness for dialogical communication |
|
Creator |
Дзюбко, Л.В.
Бучма, Вікторія Володимирівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У тезах підкреслено, що створення безпечних умов навчання і розвитку учнів у освітньому просторі навчального закладу передбачає готовність учителя до діалогічного спілкування. Зазначено, що суттєвими ознаками діалогічного спілкування є сформованість у вчителя комунікативної здатності як спроможності до побудови суб’єкт-суб'єктних відносин, наявність професійно-педагогічної та мовно-комунікативної компетентностей.
В тезисах подчеркнуто, что создание безопасных условий обучения и развития учащихся в образовательном пространстве учебного заведения предполагает готовность учителя к диалогическому общению. Указано, что существенными признаками диалогического общения является сформированность у учителя коммуникативной способности как способности к построению субъект-субъектных отношений, наличие профессионально-педагогической и культурно-коммуникативной компетентностей. The theses emphasize that the creation of safe conditions for learning and development of students in the educational space of an educational institution presupposes the teacher's readiness for dialogical communication. It is indicated that the essential features of Dialogic communication are the formation of the teacher's communicative ability as the ability to build subject - subject relations, the presence of professional-pedagogical and cultural-communicative competence. |
|
Publisher |
Аксіома
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720021/1/%D0%94%D0%B7%D1%8E%D0%B1%D0%BA%D0%BE%20%D0%9B.%D0%92.%2C%20%D0%91%D1%83%D1%87%D0%BC%D0%B0%20%D0%92.%D0%92.%20%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%20%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2%20%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>) and Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) (2020) Formation of future teachers' readiness for dialogical communication In: Psychological support of innovative processes in the educational and professional space of higher education institutions: current realities and prospects Аксіома, м. Кам’янець-Подільський, Україна, pp. 38-39. |
|