Record Details

Портфоліо як технологія формувального оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів початкової школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720008/
 
Title Портфоліо як технологія формувального оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів початкової школи
Portfolio as a technology of formative assessment of educational achievement of students of 1-2 grades of elementary school
Портфолио как технология формирующего оценивания учебных достижений учеников 1-2 классов начальной школы
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах розглянуто сутність портфоліо як технології формувального оцінювання, представлено його структуру, основні принципи створення. Визначено основне завдання портфоліо: створення умов для аналізу і узагальнення особистих досягнень і результатів діяльності учня в різних галузях шкільного та позашкільного життя. Проаналізовано основні види портфоліов 1-2 класах початкової школи портфоліо розвитку і демонстраційне портфоліо.
The thesis deals with the essence of the portfolio as a technology of formative evaluation, presents its structure, basic principles of creation. The main task of the portfolio is defined: creation of conditions for analysis and generalization of personal achievements and results of student's activity in different areas of school and extracurricular life. The main types of portfolios of 1-2 grades of primary school development portfolio and demonstration portfolio are analyzed
В тезисах рассмотрена сущность портфолио как технологии формовочного оценки, представлена его структура, основные принципы создания. Определена основная задача портфолио: создание условий для анализа и обобщения личных достижений и результатов деятельности ученика в различных областях школьной и внешкольной жизни. Проанализированы основные виды портфолио в 1-2 классах начальной школы: портфолио развития и демонстрационное портфолио.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2020
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720008/1/%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8_%D1%84%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%88%20163-166%D1%81%D1%82%D1%80.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) (2020) Portfolio as a technology of formative assessment of educational achievement of students of 1-2 grades of elementary school In: Modern technologies of elementary education: realities and prospects: a collection of scientific works. Kamianets-Podilskyi National University named after Ivan Ogienko, Faculty of Education, Department of Theory and Methods of Primary Education Міленіум, м. Київ, Україна, pp. 163-166. ISBN 978-966-8063-81-2