Record Details

Реалізація принципу текстоцентризму у процесі інтегрованого навчання мов і літератур національних меншин у ліцеї

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719975/
http://undip.org.ua/upload/iblock/e1a/tezy_internet_konf_05_03_2020.pdf
 
Title Реалізація принципу текстоцентризму у процесі інтегрованого навчання мов і літератур національних меншин у ліцеї
The implementation of the principle of text-centrism in the process of integrated study of languages and literature of national minorities in the liceum
Реализация принципа текстоцентризма в процессе интегрированного изучения язіков и литератур национальных меньшинств в лицее
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах розглянуто сутність текстоцентризму як методологічного принципу реалізації інтегрованого підходу до навчання російської мови і літератури в ліцеї. Представлено структуру текстової діяльності, яка визначає принципи побудови системи вправ, на основі яких формується комунікативна компетентність. Проаналізовано характерні особливості використання культурологічних текстів, як важливого чинника розвитку соціокультурної компетентності.
Theses discuss the essence of text-centricity as a methodological principle for the implementation of an integrated approach to the teaching of Russian language and literature at the Lyceum. The structure of the text activity which defines principles of construction of the system of exercises on the basis of which communicative competence is formed is presented. Characteristic features of cultural texts as an important factor in the development of sociocultural competence are analyzed.
В тезисах рассмотрена сущность текстоцентризма как методологического принципа реализации интегрированного подхода к обучению русского языка и литературы в лицее. Представлена структура текстовой деятельности,которая определяет принципы построения системы упражнений, на основе которых формируется коммуникативная компетентность. Проанализированы характерные особенности использования культурологических текстов, как важного фактора формирования социокультурной компетентности.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2020
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719975/1/tezy_internet_konf_05_03_2020_Fidkevich.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) (2020) The implementation of the principle of text-centrism in the process of integrated study of languages and literature of national minorities in the liceum In: Competent Oriented Learning: Challenges and Perspectives: Proceedings of the Second All-Ukrainian Scientific-Practical Internet Conference "Competent Oriented Learning: Challenges and Prospects", Kyiv, March 05, 2020 Педагогічна думка, м. Київ,Україна, pp. 170-174. ISBN 978-966-644-532-5