Tendencies of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life (1984–1991)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720038/
|
|
Title |
Tendencies of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life (1984–1991)
Тенденції розвитку початкової освіти в Україні в період виникнення демократичних змін у суспільному житті (1984–1991) |
|
Creator |
Havrylenko, Tetiana
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
93/94 History |
|
Description |
The article deals with the problem of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life in the mid‑1980s and early 1990. On the basis of analysed sources the author of the article has defined the characteristic tendencies of its development such as the change for a four-year primary education; the systematic schooling starting from the age of six; the revival of national primary schools, the development of the content of primary education on the basis of the new methodological principles; optimization of educational process organization, etc.
У статті розглядаються проблеми розвитку початкової освіти в Україні в період виникнення демократичних змін у суспільному житті в середині 1980-х та на початку 1990-х років. На основі проаналізованих джерел автор статті визначив характерні тенденції розвитку, такі як зміна чотирирічної початкової освіти; систематичне навчання в школі, починаючи з шестирічного віку; відродження національних початкових шкіл, вироблення змісту початкової освіти на основі нових методичних принципів; оптимізація організації навчального процесу тощо. |
|
Publisher |
Premier Publishing s.r.o.
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720038/1/14.pdf
- Havrylenko, Tetiana (2015) Tendencies of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life (1984–1991) European Journal of Education and Applied Psychology, 4. pp. 33-36. ISSN 2310-5704 |
|