Record Details

Модернізація управління та змісту освітнього процесу у вищій школі на християнських засадах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719759/
http://domtp.turion.info/ua/#archive
 
Title Модернізація управління та змісту освітнього процесу у вищій школі на християнських засадах
Modernization of management and content of educational process in higher education based on christian principles
 
Creator Сіданіч, І.
 
Subject 2 Religion. Theology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті обґрунтовується необхідність модернізації управління та змісту освітнього процесу ВНЗ на християнських засадах. Розкрито сутність змісту структурних складових моделі інноваційної діяльності ВНЗ на прикладі здобуття спеціалізації «Християнська педагогіка у вищій школі». Визначено зміст, форми і методи викладання навчальної дисципліни «Методика викладання навчальних дисциплін духовно-морального спрямування у ВНЗ».
The article contains the grounds for modernization of management and content of the educational process in higher education on Christian principles. The essence of the structural components of innovation activity model of higher education on the basis of obtaining specialization "Christian education in high school" is revealed. The content, forms and methods of teaching course of study "Teaching methods of courses of study of spiritual and moral guidance in high school" are defined.
 
Publisher Науково-дослідний інститут духовного розвитку людини Східноукраїнського національного університету ім. В.Даля
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719759/1/3.%20%D0%A1%D0%86%D0%94%D0%90%D0%9D%D0%86%D0%A7%20%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%A2%D0%AF%20%D0%A1%D0%9B%D0%90%D0%92%D0%AF%D0%9D%D0%A1%D0%9A.pdf
- Сіданіч, І. (2015) Modernization of management and content of educational process in higher education based on christian principles Духовність особистості: методологія, теорія і практика, 5 (68). ISSN 2220-6310