Record Details

Розвиток вольових рис характеру у обдарованих старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719741/
http://otr.iod.gov.ua/index.php/2014-rik/64-vipusk-2
 
Title Розвиток вольових рис характеру у обдарованих старшокласників
The development of strong-willed character traits in gifted high school students
Развитие волевых черт характера у одаренных старшеклассников
 
Creator Павлик, Н.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Статья посвящена раскрытию содержания психологического суб-тренинга «Гармонизация волевого компонента характера одаренной личности в юношеском возрасте», направленного на психологическую профилактику дисгармоний волевых черт у молодежи. Автором обоснованы цель и задачи суб-тренинга, представлено развернутое его содержание.
The аrticle is devoted to disclosing of the contents of psychological sub-training «Harmonization of a strong-willed component of character of the presented personality at yout age», directed on psychological preventive maintenance of disharmonies of strong-willed features of youth. By the author are proved the purpose and tasks of sub-training and presentedits it’s contents .
Статтю присвячено розкриттю змісту психологічного суб-тренинга "Гармонізація вольового компонента характеру обдарованої особистості в юнацькому віці", спрямованого на психологічну профілактику дисгармоній вольових рис у молоді. Автором обґрунтовані мета й завдання суб-тренинга, представлений розгорнутий його зміст.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПНУ
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719741/1/%D0%86%D0%9E%D0%94-%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8F%202014-2-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD.pdf
- Павлик, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5828-606X <http://orcid.org/0000-0002-5828-606X>) (2014) The development of strong-willed character traits in gifted high school students Освіта та розвиток обдарованої особистості, 2 (21). pp. 39-44. ISSN 2309-3935