Record Details

Сутність і методи духовно-моральної самоактуалізації майбутнього педагога

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719712/
 
Title Сутність і методи духовно-моральної самоактуалізації майбутнього педагога
The essence and methods of spiritual and moral self-actualization of the future teacher
 
Creator Павлик, Н.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Методичні рекомендації присвячені проблемі духовно-моральної самоактуалізації особистості май-бутнього педагога і призначені для студентів педагогічних навчальних закладів.
У першому розділі методичних рекомендацій автором здійснено теоретичний аналіз досліджень вітчизняній психолого-педагогічній науки щодо духовно-моральних основ самоактуалізації майбутнього пе-дагога. Важливим висновком є те, що духовно-моральна саморегуляція є психологічним механізмом гармо-нізації характеру, і виступає психологічною передумовою духовного розвитку майбутнього педагога.
Другій розділ методичних рекомендацій присвячено теоретичному аналізу положень положень християнської антропології стосовно духовного розвиткуй гармонізації характеру особистості .
У третьому розділі представлено визначення поняття «духовно-моральна самоактуалізація» особис-тості майбутнього педагога, окреслено основні напрями її розвитку.
Четвертий розділ методичних рекомендацій присвячений презентації програми спецкурсу гар-монізації характеру майбутніх педагогів шляхом духовно-моральної самоактуалізації.
The methodical recommendations are devoted to the problem of spiritual and moral self-actualization of the personality of a future teacher and are intended for students of pedagogical educational institutions.
In the first section of methodical recommendations the author has made a theoretical analysis of the researches of the national psychological and pedagogical science concerning the spiritual and moral foundations of self-actualization of the future pedagogue. An important conclusion is that spiritual and moral self-regulation is a psychological mechanism of harmonization of character, and is a psychological prerequisite for the spiritual development of the future teacher.
The second section of the guidelines is devoted to the theoretical analysis of the provisions of Christian anthropology concerning the spiritual development of the harmonization of personality.
The third section presents the definition of the concept of "spiritual and moral self-actualization" of the personality of the future teacher, outlines the main directions of its development.
The fourth section of the methodological recommendations is devoted to the presentation of the program of the special course of harmonization of the character of future teachers through spiritual and moral self-actualization.
 
Date 2013
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719712/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA.%20-%20%D0%94%D0%A3%D0%A5-%D0%9C%D0%9E%D0%A0.%20%D0%A1-%D0%90%D0%9A%D0%A2-%D0%A6%D0%86%D0%AF.%20%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D0%BA%20%D0%9D.%D0%92.-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD.pdf
- Павлик, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5828-606X <http://orcid.org/0000-0002-5828-606X>) (2013) The essence and methods of spiritual and moral self-actualization of the future teacher [Teaching Resource] (Unpublished)