Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719683/
https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2020/03/VII-Conference-09-10-Helsinki-Finland.pdf |
|
Title |
Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons
Наступність між початковою й основною школою у формуванні інтегрованих змістових ліній на уроках іноземної мови |
|
Creator |
Polonska, T.K.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The continuity in the work of all stages in the educational system is a necessary condition for continuous education, which must fully ensure the unity, interconnection of the purpose, content, methods, forms of education and upbringing and development of the child, taking into account its age characteristics. The issue of continuity between primary and basic school is a component of the general continuity problem in the educational process, the solution of which is one of the main conditions for successful adaptation of primary school students to study in basic school and an important prerequisite for successful education in grade 5. Питання наступності між початковою й основною школою є складником загальної проблеми наступності в навчально-виховному процесі, розв’язання якої є однією з основних умов успішної адаптації учнів молодшого шкільного віку до навчання в основній школі. У публікації простежено, як зберігається наступність між початковою й основною школою в навчальних програмах з іноземних мов на прикладі реалізації інтегрованої змістової лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток». |
|
Publisher |
SH SCW “New Route”
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719683/1/7_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041 <http://orcid.org/0000-0002-5717-1041>) (2020) Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons In: Goal and Role of World Science in Modernity: Abstracts of VII International Scientific and Practical Conference, Helsinki, Finland 09-10 March 2020 SH SCW “New Route”, c. Helsinki, Finland, pp. 123-125. ISBN 978-617-7886-03-6 |
|