Record Details

Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719683/
https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2020/03/VII-Conference-09-10-Helsinki-Finland.pdf
 
Title Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons
Наступність між початковою й основною школою у формуванні інтегрованих змістових ліній на уроках іноземної мови
 
Creator Polonska, T.K.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description The continuity in the work of all stages in the educational system is a necessary condition for continuous education, which must fully ensure the unity, interconnection of the purpose, content, methods, forms of education and upbringing
and development of the child, taking into account its age characteristics. The issue of continuity between primary and basic school is a component of the general continuity
problem in the educational process, the solution of which is one of the main conditions for successful adaptation of primary school students to study in basic school and an important prerequisite for successful education in grade 5.
Питання наступності між початковою й основною школою є складником загальної проблеми наступності в навчально-виховному процесі, розв’язання якої є однією з основних умов
успішної адаптації учнів молодшого шкільного віку до навчання в основній школі. У публікації простежено, як зберігається наступність між початковою й основною школою в навчальних програмах з іноземних мов на прикладі реалізації інтегрованої змістової лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток».
 
Publisher SH SCW “New Route”
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719683/1/7_%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Polonska, T.K. (orcid.org/0000-0002-5717-1041 <http://orcid.org/0000-0002-5717-1041>) (2020) Continuity between primary and basic schools in the formation of integrated content lines in foreign language lessons In: Goal and Role of World Science in Modernity: Abstracts of VII International Scientific and Practical Conference, Helsinki, Finland 09-10 March 2020 SH SCW “New Route”, c. Helsinki, Finland, pp. 123-125. ISBN 978-617-7886-03-6