Record Details

Оцінювання рівня сформованості предметних біологічних компетентностей старшокласників щодо уміння виокремлювати та класифікувати поняття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719622/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=9836
 
Title Оцінювання рівня сформованості предметних біологічних компетентностей старшокласників щодо уміння виокремлювати та класифікувати поняття
Assessment of the level of formation of subject biological competences of high school students in the ability to distinguish and classify concepts
 
Creator Ващенко, Л.С.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general
 
Description У тезах подано результати експериментального дослідження оцінювання рівня сформованості предметних біологічних компетентностей старшокласників. При цьому було використано тестові завдання, які перевіряють здатність учнів систематизувати поняття, виокремлюючи ознаки та властивості об’єктів, явищ, предметів. Виявлено зв’язок між рівнем сформованості предметних біологічних компетентностей і здатністю переносити понятійні знання в інший часовий та функціональний контекст.
The thesis presents the results of an experimental study evaluating the level of formation of subject biological competences of high school students. In doing so, test tasks were used to test students' ability to systematize concepts, separating the signs and properties of objects, phenomena, objects. The relationship between the level of formation of subject biological competences and the ability to transfer conceptual knowledge to another temporal and functional context is revealed.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719622/1/tezy_internet_konf_05_03_2020-36-39.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2020) Assessment of the level of formation of subject biological competences of high school students in the ability to distinguish and classify concepts In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи : збірник тез ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 05 березня 2020 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 34-37. ISBN 978-966-644-532-5