Концептуальні засади конструювання змісту компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів 5–6 класів гімназій
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/719560/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=9836 |
|
Title |
Концептуальні засади конструювання змісту компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів 5–6 класів гімназій
Conceptual principles for constructing the content of competently oriented teaching of foreign languages of pupils in grades 5-6 |
|
Creator |
Редько, Валерій Григорович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Об’єктом іншомовного компетентнісно орієнтованого навчання у 5–6 класах гімназії доцільно вважати комплексну мовленнєву діяльність, яка сприяє реалізації іншомовних комунікативних намірів учнів і здійснюється в чотирьох видах: говорінні, аудіюванні, читанні, письмі.
It is advisable to consider the object of foreign-language competence-oriented teaching in 5-6 grades of the gymnasium as a complex speech activity that facilitates the realization of students' foreign-language communicative intentions and is carried out in four types: speaking, listening, reading, writing. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/719560/1/tezy_internet_konf_05_03_2020redko.pdf
- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925 <http://orcid.org/0000-0002-4035-4925>) (2020) Conceptual principles for constructing the content of competently oriented teaching of foreign languages of pupils in grades 5-6 In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 05 березня 2020 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 142-146. ISBN 978-966-644-532-5 |
|