Record Details

Міжмистецька взаємодія у шкільній літературній освіті: практичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/719517/
http://www.aphn-journal.in.ua/archive/27_2020/part_6/39.pdf
 
Title Міжмистецька взаємодія у шкільній літературній освіті: практичний аспект
Іnter-art interaction in school literary education: a practical aspect
 
Creator Яценко, Таміла Олексіївна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У статті розглядається питання ефективної реалізації принципу міжмистецької взаємодії у системі сучасної шкільної літературної освіти. Акцентується, що такий підхід до вивчення творів української літератури сприятиме поглибленню в учнів 10-11 класів уміння зіставляти специфіку розкриття літературної теми (чи образу) у різних видах мистецтва; формуватиме розуміння ролі української літератури в світовому культурному контекстах; удосконалюватиме вміння аналізувати та інтерпретувати літературні твори у взаємодії з різними творами мистецтва; сприятиме підвищенню рівня культурної компетентності учні старших класів. Коротко схарактеризовано публікації дослідників з означеної проблеми. Стверджується, що ефективному розв’язанню проблеми реалізації міжмистецької взаємодії у процесі вивчення української літератури в 10-11 класах сприятиме якісно підготовлене інноваційне навчально-програмове забезпечення. Наголошується, що концепція чинних підручників української літератури для 10 і 11 класів, підготовлених авторським колективом Інституту педагогіки ґрунтується на реалізація принципу міжмистецької взаємодії у процесі вивчення літературного твору, який розглядається як мистецьке явище, відтак передбачає врахування його естетичної сутності, подається крізь призму ключових ідей певного художнього напряму, стильової течії, що художньо втілюють сформовану у свідомості письменника концепцію світу й людини конкретної історично-культурної доби. Розкрито дидактико-методичний потенціал підручників української літератури для 10 і 11 класів як дієвих чинників розвитку культурної компетентності учнів-читачів. Охарактеризовано настанови програми літературного спецкурсу «Шедеври модернізму: вивчення української і зарубіжної літератури у мистецькому контексті» щодо реалізації принципу міжмистецької взаємодії у процесі вивчення літератури в умовах профільного навчання.
The article deals with the issue of effective implementation of the principle of inter-artistic interaction in the system of modern school literary education. It is emphasized that this approach to the study of works of Ukrainian literature will contribute to deepening the ability of students to compare the specifics of disclosure of a literary theme (or figure) in different types of art; will form an understanding of the role of Ukrainian literature in world cultural contexts; improve the ability to analyze and interpret literary works in interaction with various works of art; will increase the level of cultural competence of high school students. The publications of the researchers on this problem are briefly characterized. It is argued that the effective solution of innovative curriculum will contribute to the effective solution of the problem of realization of inter-artistic interaction in the process of studying Ukrainian literature in grades 10-11. It is emphasized that the concept of current textbooks of Ukrainian literature for grades 10 and 11, prepared by the author team of the Institute of Pedagogy is based on the implementation of the principle of inter-artistic interaction in the process of studying a literary work, which is considered as an artistic phenomenon, and thus involves taking into account its nature artistic direction, stylistic trends that artistically embody the conception of the world and man of a particular historical and cultural artifact formed in the mind of the writer both. Didactic and methodological potential of Ukrainian literature textbooks for grades 10 and 11 as effective factors for the development of the cultural competence of student readers is revealed. The guidelines of the program of the literary special course "Masterpieces of Modernism: Studying Ukrainian and Foreign Literature in an Artistic Context" are characterized by regarding the implementation of the principle of inter-artistic interaction in the process of studying literature in the context of profile study.
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/719517/1/%D0%9C%D1%96%D0%B6%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%20%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%8F%20%D1%83%20%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96.pdf
- Яценко, Таміла Олексіївна (orcid.org/0000-0002-6121-7495 <http://orcid.org/0000-0002-6121-7495>) (2020) Іnter-art interaction in school literary education: a practical aspect Актуальні питання гуманітарних наук, 6 (27). pp. 169-172.